یک منبع میدانی خبر داد؛

فتح قریب الوقوع شهر مأرب به دست نیرو‌های مقاومت یمن

یک منبع میدانی در یمن از فتح قریب الوقوع شهر مأرب به دست نیرو‌های ارتش و کمیته‌های مردمی این کشور خبر داد.
کد خبر: ۴۴۴۳۶۳
تاریخ انتشار: ۰۵ اسفند ۱۳۹۹ - ۰۸:۵۸ - 23February 2021

به گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، یک منبع میدانی در یمن در گفت‌وگو با خبرگزاری اسپوتنیک اعلام کرد که نیرو‌های مقاومت یمن از محور‌های مختلف، شهر مأرب را تحت محاصره خود درآورده اند.

وی افزود: ارتش و کمیته‌های مردمی یمن طی ساعات گذشته بعد از حدود ۲ هفته از آغاز عملیات نظامی علیه عناصر متجاوز موفق شدند شهر مأرب را از محور‌های مختلف به محاصره خود درآورند.

این منبع میدانی تاکید کرد: نیرو‌های مقاومت همچنین خط ارتباطی میان شرق شهر مأرب که به استان حضرموت منتهی می‌شود را تحت کنترل خود درآورده اند.

وی گفت: عملیات پاکسازی شهر مأرب از عناصر القاعده و مزدوران ائتلاف سعودی به زود آغاز می‌شود. ما به دنبال تکمیل کنترل خود بر تمام بلندی‌های مشرف بر شهر مأرب در محور‌های مختلف هستیم.

روز گذشته نیز اخبار رسیده حاکی از آن بود که نبرد سنگینی میان نیرو‌های صنعاء و عبد ربه منصور هادی در استان مأرب جریان داشته و نیرو‌های ارتش و کمیته‌های مردمی یمن بر مناطق الراک و قاع المنجوره مشرف به سد مأرب از سمت غرب مسلط شده اند.

بر اساس این گزارش‌ها، در حالی که نیرو‌های هادی از دفع حمله نیرو‌های صنعاء سخن به میان آوردند، اما منابع محلی اعلام کردند که ارتش و کمیته‌های مردمی یمن منطقه هیلان را به کنترل خود درآورده اند. جبهه الکساره هم به کنترل نیرو‌های صنعاء درآمده و فقط جبهه المشجح مانده است که درگیری در این منطقه جریان دارد.

انتهای پیام/ ۴۶۱

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار