فائوچی:

اختلافات سیاسی عامل مرگ نیم میلیون آمریکایی در دوران همه‌گیری کرونا بود

مدیر مؤسسه آلرژی و بیماری‌های عفونی آمریکا، سیاسی کردن مسائل بهداشتی در جریان کارزار انتخاباتی ۲۰۲۰ را اصلی‌ترین علت آمار بالای مرگ و میر در این کشور عنوان کرد.
کد خبر: ۴۴۴۳۹۲
تاریخ انتشار: ۰۵ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۵ - 23February 2021

اختلافات سیاسی عامل مرگ نیم میلیون آمریکایی در دوران همه‌گیری کرونا بودبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس به نقل از رویترز، «آنتونی فائوچی» مدیر مؤسسه آلرژی و بیماری‌های عفونی آمریکا، می‌گوید طی یک سال گذشته، اختلاف‌های سیاسی تاثیر بسزایی در میزان قابل توجه مرگ و میر‌های ناشی از کرونا در آمریکا داشته است.

در حالیکه روز دوشنبه، شمار مبتلایان کرونا در ایالات متحده از ۲۸ میلیون نفر عبور کرد؛ رقم فوتی‌ها نیز به ۵۰۰ هزار و ۵۴ نفر رسید.

یکی از مسائلی که به شیوع کرونا در آمریکا دامن زد؛ مقاومت کارزار انتخاباتی دونالد ترامپ رئیس جمهور سابق آمریکا در برابر استفاده از ماسک بود.

فائوچی در ادامه افزود: حتی در بهترین شرایط، وقوع این همه گیری یک مشکل بزرگ است حال آنکه این قضیه را که چطور کشوری ثروتمند مانند آمریکا بیشترین تلفات را در سطح جهانی دارد؛ توجیه نمی‌کند.

در حالی که آمریکا چهار درصد از جمعیت جهان را به خود اختصاص می‌دهد؛ حدود ۲۰ درصد از مرگ‌های ناشی از کووید ۱۹ را شامل می‌شود.

فائوچی در نهایت گفت: البته همه تقصیرات را نمی‌توان گردن ترامپ انداخت، اما بی‌رغبتی سران ارشد آمریکا به انجام همه اقداماتی که پشتوانه علمی داشت، عاملی تعیین‌کننده در تلفات این کشور بود؛ این بدترین چیزی است که در حوزه بهداشت و درمان طی یک قرن اخیر برای آمریکا رخ داده است و چند دهه بعد، مردم درباره اینکه سال ۲۰۲۰ و احتمالا ۲۰۲۱، چقدر وحشتناک بوده است، صحبت خواهند کرد.

انتهای پیام/ ۴۲۱

نظر شما
پربیننده ها