اسلامی در همایش بین‌المللی مطالبات حقوقی بین‌المللی دفاع مقدس:

جنگ نوین دشمن در حوزه اقتصادی متمرکز شده است

وزیر راه و شهرسازی گفت: این جنگ تمام نشده و ما هنوز در دوران جنگ به سر می‌بریم و الگوی جدید دشمنان، یعنی جنگ اقتصادی را تجربه می‌کنیم.
کد خبر: ۴۴۴۴۲۷
تاریخ انتشار: ۰۵ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۲:۴۷ - 23February 2021

دفاع مقدس همچنان ادامه دارد/به گزارش خبرنگار اخبار داخلی دفاع‌پرس، «محمد اسلامی» وزیر راه و شهرسازی امروز (سه‌شنبه) در همایش بین‌المللی مطالبات حقوقی بین‌المللی دفاع مقدس که در سالن خلیج فارس موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس برگزار شد، با بیان اینکه این همایش در استراتژیک‌ترین دوره انقلاب اسلامی برگزار می‌شود، چراکه در حال ورود به قرن جدید هستیم، اظهار داشت: ظلمی که دشمنان انقلاب اسلامی به سرکردگی استکبار جهانی به این سرزمین در قرن اخیر روا داشته‌اند، یک دوره سخت و طاقت‌فرسایی بود که همواره با سناریوهای گوناگون استکبار برای تصاحب این سرزمین همراه بوده است.

وی بخش مهم ضربه‌های دشمن به جمهوری اسلامی ایران را دوران هشت سال جنگ تحمیلی دانست و افزود: این جنگ تمام نشده و ما هنوز در دوران جنگ به سر می‌بریم و الگوی جدید دشمنان، یعنی جنگ اقتصادی را تجربه می‌کنیم.

اسلامی با اشاره به اظهارات یکی از مقامات آمریکایی در خصوص جنگ اقتصادی، گفت: این مقام آمریکایی به‌صراحت بیان می‌کند که ما در قدرت نظامی و سایبری دست برتر را داریم؛ اما این موضوع دلیل بر برتری ما در مقابل جمهوری اسلامی ایران نخواهد بود؛ بنابراین باید جنگ اقتصادی را نیز بر آن‌ها تحمیل کنیم و ارزش پول ملی ایران را کاهش دهیم که در یک اقدام توانستیم در یک شب، حدود ۴۰ درصد از ارزش پول ملی آن‌ها را کاهش دهیم.

وی با بیان این‌که از بدو پیروزی انقلاب اسلامی، دشمنان سعی کردند سه جریان اساسی که به حیات، توسعه و پیشرفت کشور مربوط می‌شود؛ یعنی «جریان مالی و پولی»، «جریان کالایی» و «جریان خدماتی» را با وضع سیاست‌های خود و اعمال نفوذ در مجامع بین‌المللی دچار اخلال کنند، تصریح کرد: این اخلال در هر زمانی با توجه به سطح نفوذ آن افزایش پیدا کرده است؛ اما متاسفانه ما کمتر به آن می‌پردازیم که این موضوع چگونه به منافع ملی ما ضربه زده است و این از حقوق جمهوری اسلامی ایران است که باید در مجامع بین‌المللی مورد پیگیری قرار بگیرد.

وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: دشمن با وضع تحریم‌ها در دوران دفاع مقدس، کلیه خطوط مواصلاتی ما، اعم از دریایی و هوایی را دچار توقف کامل کرد و در سال‌های اخیر نیز با وضع تحریم‌ها، ورود کشتی‌ها را به بنادر ایران ممنوع کرده و در بنادر کشورهای دیگر، پهلو گیری کشتی‌های ایرانی را ممنوع کرده و اجازه ندادند هیچ‌کدام از نفتکش‌های ما در مسیر خود به راحتی عبور کنند.

وی گفت: تمام این سیاست‌ها و اقدامات که ترکیبی از اقدامات سخت‌افزاری و نرم‌افزاری بود را به گونه‌ای دنبال کردند که در ناتوان‌سازی جمهوری اسلامی ایران موثر واقع شود.

اسلامی تاکید کرد: در موضع تامین اقلام و مایحتاج، فروش و انتقال کالا و تسهیل در فرایند پرداخت که از طریق بانک‌های آمریکایی صورت می‌گیرد، کانال‌های ایران را مسدود کردند که موجب ضایع شدن حقوق ملت ایران شده است؛ آن‌ها حتی پروازها و کامیون‌های عبوری از ایران را نیز مورد مزاحمت‌های تحریمی خود قرار دادند.

وی تصریح کرد: امروز به‌رغم همه این مزاحمت‌ها، جریان فعالیت‌های اقتصادی کشور زنده است و انقلاب اسلامی توانسته مسیر خود را بشناسد و آن را طی کند. کشوری دچار بحران اقتصادی شود هرگز در آن تولیدی صورت نمی‌گیرد و جریان کالایی در آن برقرار نیست؛ این در حالی است که ما در بعضی روزها شاهد جابجایی دو میلیون تن بار در کشور هستیم و این بیان‌گر زنده بودن جریان تولید و تجارت در کشور است و همه این نمونه‌ها بیان این حقیقت است که جمهوری اسلامی ساقط شدنی نیست و علی‌رغم همه فشارهای دشمن، مردم در پیشبرد امور کشور همراهی می‌کنند.

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به حقوق سلب‌شده ایران در مجامع بین‌المللی، گفت: در بخش‌های هوانوردی و دریانوردی، فرصت‌هایی داشتیم که در دوران دفاع مقدس از بین رفت و یا تضعیف آن موجب شد تا ایران نتواند از حقوق خود به‌خوبی دفاع کند که این موضوع نیز در قالب مطالبات بین‌المللی قابل پیگیری است.

وی با اشاره به آسیب زدن به زیرساخت‌های کشور در دفاع مقدس، اعم از جاده‌ها، خطوط دریایی و مواصلاتی، گفت: وزارت‌خانه‌های جهادکشاورزی و راه ترابری دو وزارتخانه ای بودند که بعد از نیروهای مسلح نقش ویژه‌ای در دفاع مقدس داشتند و شهدای زیادی را هم تقدیم انقلاب اسلامی کردند.

انتهای پیام/ 113

نظر شما
پربیننده ها