رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش تأکید کرد؛

ضرورت پرورش جوانان مومن و انقلابی در مراکز آموزشی و یگان‌های سربازی

حجت‌الاسلام «عباس محمدحسنی» گفت: باید در مراکز آموزشی و یگان‌های سربازی، راهبردها و شیوه‌های تربیتی را طوری برنامه‌ریزی کنیم تا بتوانیم بیش از پیش جوانانی انقلابی، خوشبین به نظام و مومن پرورش دهیم.
کد خبر: ۴۴۴۴۹۵
تاریخ انتشار: ۰۵ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۹:۰۵ - 23February 2021

ضرورت پرورش جوانان مومن و انقلابی در مراکز آموزشی و یگان‌های سربازیبه گزارش گروه دفاعی امنیتی دفاع‌پرس، حجت‌الاسلام «عباس محمدحسنی» رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش جمهوری اسلامی در جلسه با فرماندهان مراکز آموزشی آجا که به‌صورت وبینار (ارتباط تصویری) برگزار شد، با تبریک اعیاد ماه رجب و ولادت امیرالمونین (ع)، اظهار داشت: رفتار مناسب با سربازهای وظیفه و تربیت نیروی مخلص و انقلابی و پشتیبان نظام اسلامی در مراکز آموزشی، از مهم‌ترین دغدغه‌های فرماندهی معظم کل قوا (مدظله العالی)  است.

وی ادامه داد: سالیانه ده‌ها هزار نفر از جوانان کشور در اختیار نیروهای مسلح  قرار می‌گیرند. این سربازان وظیفه به عنوان امانت خانواده‌ها می‌توانند ظرفیت بسیار بی‌نظیری در کشور ایجاد کنند.

نماینده ولی فقیه در ارتش با بیان اینکه باید روحیات و نیازمندی‌های جوانان به‌خوبی درک شود، خاطرنشان کرد: باید در مراکز آموزشی و یگان‌های سربازی، راهبردها و شیوه‌های تربیتی را طوری برنامه‌ریزی کنیم تا بتوانیم بیش از پیش جوانانی انقلابی، خوشبین به نظام و مومن پرورش دهیم و از این ظرفیت ایجادشده به‌خوبی استفاده کنیم.

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش با اشاره اهمیت جوانان در بیانیه گام دوم انقلاب، تصریح کرد: نیروهای وظیفه جوانان بیت‌المال هستند و مسئولیت‌ها دیر یا زود باید به جوانان سپرده شود. جوانان باید ادامه‌دهندگان راه شهدا باشند و بناست پرچمی که بر دوش شهدا بوده بر دوش همین سربازانی گذاشته شود که در مراکز آموزشی ارتش و نیروهای مسلح تربیت می‌شوند.

حجت‌الاسلام محمدحسنی با اشاره به نگرانی‌های خانواده‌ها، گفت: خانواده‌ها نگرانی‌هایی در خصوص فرزندان سرباز خود دارند، آن‌ها هم نگران زیست جوانان خود و هم نگران غذای جسم و روح آن‌ها هستند. انتظار خانواده‌ها این است که جوان سربازشان تکامل‌یافته‌تر و پخته‌تر از مراکز آموزشی و یگان‌ها برگردند.

نماینده ولی فقیه در ارتش با بیان اینکه امروز در ارتش، آراستگی، معنویت و حفظ ظواهر همواره مورد توجه استادان، مربیان و فرماندهان است، افزود: فرماندهان بهترین الگو هستند و بیشترین نقش را در تربیت سربازان دارند، فرماندهان گروهان، گردان و دسته‌ها باید از بین جوانان خوب، پاک و اسوه انتخاب شوند تا ثمره این فرماندهان، جوانانی پاک باشد.

حجت‌الاسلام محمدحسنی با تاکید بر اهمیت آموزش و مشاوره چهره‌به‌چهره، تصریح کرد: آموزش‌های فردی و چهره‌به‌چهره اهمیت زیادی دارد، به‌خصوص برای سربازانی که مشکلات زمینه‌ای دارند و باید اصلاح شوند. این سربازان لازم است شناسایی شده و با آموزش‌های چهره‌به‌چهره مشکلات ضد هنجاری و اخلاقی احتمالی آن‌ها اصلاح شود.

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش با اشاره به لزوم روشنگری سربازان نسبت به دستاوردهای انقلاب، مسائل سیاسی و منطقه، ادامه داد: بصیرت‌بخشی در حوزه سیاسی  باید در اولویت قرار گیرد. جوانان باید برکات و دستاوردهای نظام را احساس هم کنند و در مسئله شرکت در انتخابات و انتخاب اصلح به آگاهی کامل برسند.

انتهای پیام/ 113

نظر شما
پربیننده ها