سرلشکر سلامی:

ملت ایران سیاست فشار حداکثری دشمن را با شکست مواجه کردند

فرمانده کل سپاه با بیان اینکه ایران تنها و بدون هیچ متحدی توانست سیاست فشار حداکثری دشمنان را بشکند، گفت: ملت آگاه ایران با مقاومت خود باعث شدند صدای شکستن استخوان‌های یک امپراتوری عظیم در جهان طنین‌انداز شود.
کد خبر: ۴۴۴۵۹۳
تاریخ انتشار: ۰۶ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۰ - 24February 2021

سرلشکر سلامیبه گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی دفاع‌پرس، سردار سرلشکر «حسین سلامی» فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی صبح امروز (چهارشنبه) در آیین افتتاح پروژه‌های عمرانی در استان خراسان جنوبی اظهار داشت: امروز با هدایت و پرچم‌داری نماینده ولی فقیه در این استان و با تلاش و حرکت جهادی و انقلابی همه دستگاه‌های ذی‌ربط و بخش مهمی از مردم خیراندیش‌مان جریانی امیدبخش که مشعل‌های امید را در دل‌های مردم ما فروزان می‌کند به وجود آمده است.

وی افزود: امروز در آغاز راه هستیم و جای تشکر دارد از این درخشش زیبا و از این جوهر و گوهر گرانقدر اخلاص. این فعالیت‌ها بیانگر مجاهدت‌ها، ایثار و گذشت، معرفت، عاطفه و احساس است که از ایمان ژرف و عمیق نشأت گرفته و بر صفحه زمین نمایان می‌شود تا بدین‌وسیله از مردم محروم و ضعیف حمایت شود.

فرمانده کل سپاه ادامه داد: انقلاب ما طلوع خورشید ولایت علوی بود که مسیر آن به سمت طلوع خورشید ولایت عظما پیش می‌رود و ما امروز در این مسیر نورانی قرار داریم؛ اما دشمنان خدا که هرگاه خورشید اسلام از افق هر سرزمینی طلوع کرده است، اراده کرده‌اند تا نور خدا را خاموش کنند، این بار نیز به صحنه آمدند و آرایش جهانی گرفتند.

سرلشکر سلامی عنوان کرد: دشمنان با یک صف‌آرایی کامل، تهاجم همه‌جانبه سیاسی، نظامی، امنیتی، فرهنگی، اقتصادی و روانی رسانه‌ای و تبلیغی را علیه ما آغاز کردند که به ندرت می‌توان در تاریخ، کشوری را یافت که در نقطه‌ای از جهان هستی، همه قدرت‌های شیطانی در یک‌طرف جهت به زانو درآوردن آن متحد شوند.

وی اضافه کرد: ملت همیشه در صحنه ایران اسلامی در برابر تمامی این ناملایمت‌ها ایستادند، آسیب ندیدند، مقاومت کردند و با پیشرفت خود، دشمنان را مأیوس کرده و شکست دادند و این اتفاق، با محاسبات متداول و متعارف و ترسیم‌شده دشمن همخوانی نداشت.

فرمانده کل سپاه گفت: وقتی دشمنان، ما را در تحریم جهانی قرار دادند، تصورشان این بود که ملت ایران و رهبر معظم انقلاب اسلامی سرانجام تسلیم می‌شوند و برایشان یک تصور مبهم به وجود آمده بود که سرنوشت این ایستادگی و ثبات چه خواهد شد، چه کسی پیروزی میدان است؛ در این اثنا دوباره امام به صحنه آمد و در نقطه مرکزی این میدان عظیم جنگ ایستاد و مسلمانان را به یاری طلبید.

سردار سلامی افزود: نبرد اوج گرفت و دشمن هرچه می‌توانست با استفاده از تمام سرمایه‌های مادی، فرهنگی و روانی خود به صحنه آورد و با جدیت تلاش کرد تا ایران را در جهان منزوی کند. دشمن در این راه از ابزار نظامی استفاده کرد، در منطقه جنگ به راه انداخت و همه را با خود همراه کرد.

وی ادامه داد: نشانه بزرگی در این ماجرای عبرت‌آموز برای شاهدان ظاهر شد که در این میدان وسیع، ایران تنها و بدون هیچ متحدی توانست سیاست فشار حداکثری دشمنان را بشکند.

فرمانده کل سپاه عنوان کرد: مردم ایران که از ماجرای مسجد کوفه عبرت گرفته بودند و ماجرای تنهایی امام حسن مجتبی (ع) برای آن‌ها عبرت‌آموز شده بود و طعم تلخ غروب غم‌انگیز عاشورا را چشیده بودند، این بار نیز محشری به پا کردند. درود بر شرف این مردم و استقامت، صبر، شکیبایی، جوانمردی و ثبات قدم‌شان و درود بر ذهن آگاه مردم ایران که باعث شدند صدای شکستن استخوان‌های یک امپراتوری عظیم در جهان طنین‌انداز شود.

سرلشکر سلامی بیان کرد: در ایران وقتی سه عنصر به هم پیوند خورد ماجرا تغییر کرد، امام، اسلام و مردم، تاریخ می‌گوید این سه عنصر سرفرازی ما و حیثیت و کرامت ماست، و با پیوند این سه عنصر عظیم، امروز یک قدرت مسلطی هستیم که از استقلال و کرامت اخلاقی ما در مقابل دشمنان اسلام و ایران دفاع می‌کنیم.

فرمانده کل سپاه ادامه داد: آنچه امروز می‌بینید، جهادی بزرگ در مقابل دشمن است و ما در این میدان وارد شده‌ایم، همه مردم ورود پیدا کردند، من از سوی ولی امرمان وظیفه دارم که نهایت امکانات سپاه را برای این مردم شریف به کار بگیرم، ما موظفیم.

وی عنوان کرد: آنچه در اختیار ماست متعلق به این ملت و از آن آنان است، آن‌ها هستند که جوانان خود را در میدان جنگ به ما می‌سپارند و دیگر آن‌ها را از ما نمی‌خواهند.

سرلشکر سلامی تصریح کرد: این مردم مقدس و مؤمن هستند، ما وظیفه داریم در هر میدانی که دشمنی مردم را تهدید می‌کند حضور پیدا کنیم، این وظیفه ماست، منتی نیست، اینکه مردم ما را به حضور خود می‌پذیرند و می‌گذارند برایشان فداکاری کنیم لطفی از سمت مردم است.

فرمانده کل سپاه با بیان اینکه باید این مرز و بوم در شأن امت وسط و نماد حاکمیت اسلام بدرخشد، متذکر شد: به دشمن اجازه بر انداختن آن را نمی‌دهیم، مشعل در سینه مردم خاموش نمی‌شود، ما در میان مردم و در کنار آن‌ها هستیم و تا آخر ایستاده‌ایم، این شعار امام ما است، افق سازندگی و رفع فقر، تمام ایران را زیر پوشش خود قرار داده‌اند.

وی افزود: رفع محرومیت باید تعمیم داده شود و خدا را شکر این موضوع به یک حقیقت در عالم تبدیل شده است، امروز به چهره قدرتمندان نگاه کنید، فقر را در زندگی مردمشان می‌بینید، نحوه برخورد ما را در مقابل آمریکا با کرونا نگاه کنید، مردم ما غم را با یکدیگر تقسیم می‌کنند و شادی را هم تقسیم می‌کنند.

سرلشکر سلامی در پایان خاطرنشان کرد: دشمن تصمیم گرفت به ذهن‌ها و سفره مردم تهاجم کنند، اما مردم با عواطف و هوشمندی عمیق خود، راه را بر دشمن بستند. ما با تبعیض، ناامنی و تروریسم تکفیری می‌جنگیم و فلسفه ما این است که دشمنان را رها نمی‌کنیم.

انتهای پیام/ 221

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار