رئیس بسیج سازندگی کهگیلویه و بویراحمد خبر داد؛

ارائه خدمات به زلزله‌زدگان سی‌سخت توسط قرارگاه‌های جهادی

سرهنگ ناصر صالحی گفت: با توجه به آسیب‌های واردشده به شهر سی‌سخت، این شهر به ۹ منطقه تقسیم و ۹ قرارگاه جهادی با ترکیب گروه‌های مختلف خدمات موردنیاز را به مردم ارائه می‌دهند.
کد خبر: ۴۴۴۶۸۰
تاریخ انتشار: ۰۶ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۸:۲۳ - 24February 2021

به گزارش دفاع‌پرس از یاسوج، سرهنگ «ناصر صالحی» رئیس بسیج سازندگی کهگیلویه و بویراحمد امروز (چهارشنبه) در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در پی زلزله در شهرستان دنا، سپاه فتح و قرارگاه جهاد سازندگی و پیشرفت و آبادانی سپاه در کنار گروه‌های جهادی، ستاد اجرایی فرمان امام (ره) و گروه‌های مردمی به ارائه خدمات به مردم زلزله‌زده شهر سی‌سخت پرداختند.

رئیس بسیج سازندگی کهگیلویه و بویراحمد افزود: با توجه به آسیب‌های واردشده به شهر سی‌سخت، این شهر به ۹ منطقه تقسیم و ۹ قرارگاه جهادی با ترکیب گروه‌های مختلف خدمات موردنیاز را به مردم ارائه می‌دهند.

صالحی خاطرنشان کرد: افراد حاضر در گروه‌های جهادی با حضور در مناطق آسیب‌دیده مشخصات خانوار، میزان آسیب، لوازم مورد‌نیاز و آنچه به مردم تحویل شده را یادداشت و برای ارائه خدمات به ستاد تحویل می‌دهند.

وی با اشاره به اینکه یکی از مهم‌ترین کار‌ها در سی‌سخت پرداختن به آواربرداری منازل آسیب‌دیده است، عنوان کردد: گروه‌های جهادی به وسیه ماشین آلات سنگین و سبک سپاه فتح استان کهگیلویه و بویراحمد در بحث آواربرداری و جابجایی اسباب خانه‌ها به خانوار‌های آسیب‌دیده در زلزله کمک می‌کنند.

رئیس بسیج سازندگی کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه فعالیت‌ها و خدمات به مردم زلزله‌زده شهر سی‌سخت در سه بخش کوتاه‌مدت، میان‌مدت و بلندمدت ارائه می‌شود، ادامه داد: پخت غذای گرم به صورت روزانه انجام می‌شود و هر روز بین ۲ تا چهار هزار پرس غذا پخت و بین مردم توزیع می‌شود.

صالحی با اشاره به اینکه توزیع جیره خشک، پتو و وسایل گرمایشی از دیگر خدمات به مردم زلزله‌زده شهر سی‌سخت است، گفت: از همه جای کشور گروه‌های جهادی برای خدمات‌رسانی به مردم اعلام آمادگی کرده‌اند و هم‌اکنون گروه‌های جهادی از استان‌های مختلف در سی‌سخت مشغول خدمت‌رسانی هستند.

رئیس بسیج سازندگی کهگیلویه و بویراحمد اضافه کرد: تاکنون یک هزار دستگاه بخاری برقی و ۲ هزار بسته معیشتی بین مردم زلزله‌زده شهر سی‌سخت توزیع شده است.

صالحی با اشاره به اینکه بیش از یک هزار نفر در قالب گروه‌های جهادی مشغول خدمت‌رسانی به مردم زلزله‌زده شهر سی‌سخت هستند، بیان کرد: قریب به ۵۰ درصد از منازل مسکونی شهر سی‌سخت نیاز به بازسازی و تعمیر دارند و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و گروه‌های جهادی تا بازسازی کامل در کنار مردم هستند.

وی از هموطنان خواست در صورت امکان به مردم شهر سی‌سخت در تامین چادر، پتو، وسایل گرمایشی و مسائل مالی جهت بازسازی منازل آسیب‌دیده کمک کنند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار