فرمانده سپاه امام رضا (ع):

محرومیت‌زدایی فلسفه وجودی سپاه پاسداران است

سردار یعقوبعلی نظری گفت: در قبال چالش‌های معیشتی و امنیتی موجود در مناطق حاشیه شهر احساس مسئولیت می‌کنیم چراکه محرومیت‌زدایی فلسفه وجودی سپاه پاسداران است ولذا امکانات خود را با تمام قوا پای‌کار آورده‌ایم.
کد خبر: ۴۴۴۷۵۰
تاریخ انتشار: ۰۶ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۹:۲۲ - 24February 2021

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از مشهد، سردار سرتیپ پاسدار «یعقوبعلی نظری» فرمانده سپاه امام رضا (ع) در آیین رونمایی و بهره‌برداری رسمی از ۵۵۳۱ پروژه عمرانی اقتصاد مقاومتی سپاه پاسداران و بیش از ۱۱ میلیون نفر خدمت‌رسانی در حاشیه شهر مشهد و مناطق کم برخوردار استان خراسان رضوی اظهار داشت: سپاه امام رضا (ع) در تلاش است تا از گسترش مناطق حاشیه‌ای و کم برخوردار در استان بکاهد و با ایجاد زیرساخت‌های رفاهی، افتراق میان شهر و نقاط حاشیه‌ای را حذف کند.

وی افزود: محله اسماعیل‌آباد به‌عنوان یکی از نمونه‌های شاخص مناطق حاشیه‌ای شهر مشهد مطرح است و در اولویت خدمت‌رسانی قرار دارد لکن سپاه به‌تنهایی نمی‌تواند مسیر توسعه و آبادانی این مناطق را هموار کند و برای کسب توفیق بیشتر نیازمند همیاری و همکاری مردم و اهالی محلات هم هستیم.

فرمانده سپاه امام رضا (ع) بابیان اینکه سپاه پاسداران، محرومیت‌زدایی را به‌عنوان فلسفه وجودی خود دنبال می‌کند، خاطرنشان کرد: ما در قبال چالش‌های معیشتی و امنیتی موجود در مناطق حاشیه شهر احساس مسئولیت می‌کنیم چراکه محرومیت‌زدایی فلسفه وجودی سپاه پاسداران است ولذا امکانات خود را با تمام قوا پای‌کار آورده‌ایم و دامنه خدمت‌رسانی را در همه زمینه‌ها، از ارائه ۶۶۷ هزار و ۵۰۰ خدمت پزشکی به ارزش حدود ۹ میلیارد تومان گرفته تا توزیع ۵ هزار و ۶۳۰ سری کمک جهیزیه گسترده کرده‌ایم.

وی ادامه داد: اگر روستاهای پیرامون مشهد تقویت شوند، مهاجرت معکوس می‌تواند عامل مؤثری در کاهش مشکلات مناطق حاشیه شهر باشد. یکی از مهم‌ترین حوزه‌های محرومیت‌زدایی توجه به بخش روستایی است و سپاه امام رضا (ع) با احیا و مرمت ۲۰۱ رشته قنات، اجرای ۳۲ پروژه عمرانی روستایی بااعتبار ۲۹۰۷ میلیارد تومان و ارائه خدمات کشاورزی به ۴ هزار و ۹۹۶ کشاورز تلاش داشته تا درآمد و سطح زندگی روستاییان استان را به‌گونه‌ای ارتقا دهد که انگیزه لازم برای بازگشت حاشیه‌نشینان به سکونت‌گاه‌های روستایی فراهم شود.

سردار نظری در انتها ابراز امیدواری کرد: تاکنون آستان قدس رضوی، شهرداری مشهد، کمیته امداد استان و سازمان بهزیستی همکاری‌های مناسبی داشته‌اند و امیدواریم که این دامنه این هماهنگی‌ها گسترش پیدا کند زیرا تلاش‌های سپاه درزمانی می‌تواند بیشترین بازدهی ممکن را داشته باشد که با همکاری مردم و همیاری ارگان‎های مربوطه همراه شود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار