آیت‌الله علم‌الهدی:

تحقق پیشرفت و تعالی درگرو حفظ وحدت است

نماینده ولی‌فقیه در خراسان رضوی گفت: وحدت عنصر اساسی پدیدآورنده پیشرفت است و در سایه تحقق روزافزون آن، می‌توان دغدغه مقام معظم رهبری در حوزه نقاط حاشیه‌ای کلان‌شهرها را در هر سه محور فرهنگی، امنیتی و معیشتی پیگیری کرد.
کد خبر: ۴۴۴۷۵۷
تاریخ انتشار: ۰۶ اسفند ۱۳۹۹ - ۲۰:۲۱ - 24February 2021

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از مشهد، آیت‌الله «سید احمد علم‌الهدی» نماینده ولی‌فقیه در استان خراسان رضوی و امام‌جمعه مشهد در آیین رونمایی و بهره‌برداری رسمی از ۵۵۳۱ پروژه عمرانی اقتصاد مقاومتی سپاه پاسداران و بیش از ۱۱ میلیون نفر خدمت‌رسانی در حاشیه شهر مشهد و مناطق کم‌برخوردار استان خراسان رضوی اظهار داشت: پیشرفت‌های این‌چنینی در حوزه محرومیت‌زدایی به خاطر هماهنگی و ارتباط سازنده سپاه پاسداران و ارگان‌های متولی بوده و نشانگر ظرفیت ذاتی سپاه پاسداران در ایجاد تعالی و پیشرفت در جامعه است.

وی افزود: سپاه پاسداران یکی از مجموعه‌های پیشتاز در ایجاد پیشرفت و تعالی است که ثمرات و برکات خدمات مخلصانه پاسداران عزیز، به‌صورت دوسویه متوجه نظام اسلامی و مردم است. کسانی که سپاه مانع از منفعت‌طلبی و مفاسد آن‌ها شده است، باید بدانند که سپاه محدود و منحصر در یک‌نهاد نظامی نیست بلکه یکی از پرظرفیت‌ترین نهادهای نظام اسلامی و دست‌پرورده امام خمینی (ره) است که در همه عرصه‌ها به‌عنوان محور اقتدار آفرین برای نظام نقش‌آفرینی می‌کند.

نماینده مردم مشهد در مجلس خبرگان رهبری، وحدت را عنصر اساسی پدیدآورنده پیشرفت و تعالی خواند و خاطرنشان کرد: ما به پیشرفت و توسعه اکتفا نداریم چون ثمره این پیشرفت بدون در نظر گرفتن رشد اخلاقی و معرفتی منجر به پدید آمدن جوامعی شده است که امروزه گرچه پیشرفته هستند اما تهی از معنویات و اخلاق، به پوچی رسیده‌اند. پیشرفت باید با تعالی همراه باشد و در جامعه اسلامی ما، پیشرفت مبتنی بر تعالی معنوی محقق نمی‌شود مگر آن‌که وحدت میان مردم وجود داشته باشد و این امر در بخش‌هایی که افراد با مذاهب مختلف در همسایگی یکدیگر هستند، اهمیت مضاعف می‌یابد.

وی ادامه داد: وحدت عنصر اساسی پدیدآورنده پیشرفت است و در سایه تحقق روزافزون آن، می‌توان دغدغه رهبر معظم انقلاب در حوزه نقاط حاشیه‌ای کلان‌شهرها را در هر سه محور فرهنگی، امنیتی و معیشتی پیگیری کرد.

علم‌الهدی تصریح کرد: گزارش اقدامات سپاه به‌خوبی نشان می‌دهد که عناصر مخلص و خدوم این نهاد انقلابی منحصر در شعار و وعده نیستند و از ظرفیت سپاه در رفع محرومیت و توسعه اقتصادی به‌خوبی استفاده‌ شده است و این در حالی است که سپاه پاسداران در حوزه دفاعی و نظامی هم موفقیت‌های بسیاری داشته است.

وی تأکید کرد: باید خدمات سپاه پاسداران در قالب طرح‌های جهادی جامعه بسیجیان کشور در اقشار مختلف تکثیر شود تا آحاد مردم بتوانند از ظرفیت‌ها و توانمندی این نهاد انقلابی و خدمت‌گزار بهره‌مند شوند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها