با برگزاری تظاهرات در «صعده» و چند استان دیگر؛

مردم یمن بر لزوم تداوم نبرد بزرگ «مأرب» تأکید کردند

هزاران تَن از مردم یمن ضمن برگزاری تظاهرات گسترده در استان «صعده» و دیگر استان‌های این کشور، بر لزوم تداوم نبرد بزرگ «مأرب» تأکید کردند.
کد خبر: ۴۴۴۸۹۰
تاریخ انتشار: ۰۸ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۳:۰۷ - 26February 2021

مردم یمن بر لزوم تداوم نبرد بزرگ «مأرب» تأکید کردندبه گزارش گروه بین الملل دفاع‌پرس به نقل از المسیره، هزاران تَن از مردم یمن امروز جمعه اقدام به برگزاری تظاهرات ضد سعودی کردند. این تظاهرات گسترده در استان «صعده» برگزار شد. رسانه‌های یمنی اعلام کردند که در شماری دیگر از استان‌های این کشور نیز تظاهرات گسترده‌ای برپا شده است.

بر اساس این گزارش، تظاهرات کنندگان یمنی با سر دادن شعار‌هایی علیه عربستان سعودی و متحدان منطقه‌ای و بین المللی آن، تأکید کردند که نبرد بزرگ «مأرب» تا زمان آزادسازی کامل این شهر باید ادامه پیدا کند.

شرکت کنندگان در تظاهرات مذکور همچنین ضمن محکومیت تداوم محاصره زمینی، هوایی و دریایی یمن، خواستار پایان فوری این محاصره شدند. تظاهرات کنندگان اعلام کردند که سعودی‌ها با تداوم محاصره، ملت یمن را می‌کُشند.

گفتنی است، پیشتر یک عضو دفتر سیاسی جنبش انصارالله یمن از تداوم پیشروی این نیرو‌ها در جبهه مأرب خبر داد. «محمد البخیتی» گفت: پیشروی نیرو‌های مسلح یمن در مأرب ادامه دارد. وی افزود: اگر کشور‌های متجاوز با توقف جنگ در تمام جبهه‌ها موافقت کنند ما هم نبرد‌ها را متوقف خواهیم کرد. البخیتی ادامه داد: فرماندهان ائتلاف متجاوز در مأرب حضور دارند. ما نسبت به پیروزی در جنگ اطمینان داریم.

این مقام یمنی گفت: کشور‌های متجاوز خواستار توقف جنگ تنها در جبهه‌هایی هستند که در آن‌ها شکست می‌خورند نه تمام جبهه‌ها. البخیتی با بیان اینکه کشور‌های متجاوز مانع ورود فرآورده‌های نفتی به یمن می‌شوند و مراکز انسانی در معرض تهدید قرار دارند، افزود: کشور‌های متجاوز با توقف جنگ و برقراری صلح همه گیر مخالفت می‌ورزند.

انتهای پیام/ 141

نظر شما
پربیننده ها