نماینده ولی‌فقیه در لرستان:

آمریکا و کشورهای اروپایی از ابتدای برجام به تعهدات خود عمل نکردند

حجت الاسلام شاهرخی گفت: آمریکا و سه کشور اروپایی از ابتدای برنامه اقدام مشترک به تعهدات خود عمل نکردند، ایران اسلامی تا مدت‌ها به تعهدات خود عمل کرد، اما وقتی دید طرف مقابل به تعهدات خود عمل نمی‌کند به تدریج مقداری از تعهدات خود را کاهش داد.
کد خبر: ۴۴۴۹۲۲
تاریخ انتشار: ۰۸ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۶:۳۱ - 26February 2021

آمریکا و کشورهای اروپایی از ابتدای برجام به تعهدات خود عمل نکردند

به گزارش دفاع‌پرس از خرم آباد،  حجت الاسلام «سید احمد رضا شاهرخی نماینده ولی فقیه در لرستان و امام جمعه خرم آباد، در خطبه‌های این هفته نماز جمعه خرم آباد با سفارش همگان به تبعیت و پیروی از آموزه‌های الهی اظهار داشت: امام صادق (ع) می‌فرماید که خصلت و فضیلت‌های نیکو در برخی از انسان‌ها وجود دارد، این خصال نیک، شامل راست گویی با مردم، کمک به نیازمندان، نیکی در مقابل خوبی‌ها، صله رحم، ادای امانت، ابراز محبت به همسایه و دوست، پذیرایی از مهمان، شرم و حیا است.

وی عنوان کرد: اگر جامعه‌ای از این فضیلت‌های اخلاقی برخوردار باشد می‌تواند به آرمان‌های الهی نائل شود.

نماینده ولی‌فقیه در لرستان در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به روزهای ۱۳، ۱۴ و ۱۵ ماه رجب، بیان داشت: امام صادق (ع) می‌فرماید: کسی که بتواند این ایام را روزه بگیرد و شب‌ها را به عبادت مشغول شود، با پذیرش توبه از دنیا می‌رود.

حجت الاسلام شاهرخی با تاکید بر انجام اعمال این روزها، گفت: این ایام که مبتلا به ویروس کرونا هستیم، فرصت بسیار خوبی است که به درگاه الهی تضرع کنیم، ارتباط و پیوند محکم با خدا برقرار کنیم تا شر این ویروس از سر جامعه بشریت، مسلمانان و ایران اسلامی کنده شود.

حجت الاسلام شاهرخی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه در ایام پایانی سال قرار داریم و شاهد افزایش قیمت در برخی از مواد غذایی هستیم ادامه داد: ریشه این امر، به ضعف در شبکه تولید و توزیع بر می‌گردد.

وی با تاکید بر اینکه تنظیم بازار در روزهای پایانی سال نیازمند توجه بیشتری است، عنوان کرد: هماهنگی سازمان صمت، جهاد کشاورزی، اتحادیه اصناف و بازار و در نهایت تعزیرات حکومتی بیش از گذشته باید هماهنگی در این روزها داشته باشند.

نماینده ولی‌فقیه در لرستان با بیان اینکه قرارگاه ۱۷ ربیع که بعد از بیانات مقام معظم رهبری در مرکز لرستان و شهرهای کشور تشکیل شده در این راستا می‌تواند بسیار کار ساز باشد بیان داشت: مردم هم باید همکاری کنند، به میزانی که اقلام مورد نیاز هست خریداری کنند، ذخیره سازی کالا بیش از آنچه مورد نیاز هست، فضا را برای گرانی مواد غذایی و کالاهای مورد نیاز فراهم می‌کند.

حجت الاسلام شاهرخی تصریح کرد: باید در این روزها تدابیر بهتری اندیشیده شود و به آنها عمل شود، ساز و کار نظارتی، هوشمند، قوی و اطمینان بخش از تولید تا مصرف باید صورت گیرد و این اقدامات نیز باید همراه با صحت، دقت و سرعت عملیاتی شوند چرا که این امر تنها راه برون رفت از آشفتگی بازار است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه بعد از انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، آنچه که از رئیس جمهور جدید این کشور و همچنین سه کشور اروپایی دیگر شنیدیم همان سخنان طلب کارانه، مستکبرانه و به دور از منطق و استدلال گذشتگان است افزود: مقام معظم رهبری هم گوشزد کردند.

نماینده ولی‌فقیه در لرستان با تاکید بر اینکه این نوع ادبیات مسبوق به سابقه است گفت: آمریکا و سه کشور اروپایی از ابتدای برنامه اقدام مشترک و برجام، به تعهدات خود عمل نکردند، ایران اسلامی تا مدت‌ها به تعهدات خود عمل کرد، اما وقتی دید طرف مقابل به تعهدات خود عمل نمی‌کند به تدریج مقداری از تعهدات خود را کاهش داد.

حجت الاسلام شاهرخی افزود: ما مشاهده می‌کنیم که آمریکا و سه کشور اروپایی همچنان درباره تعهدات ایران اسلامی صحبت می‌کنند، سخن از تعهدات خودشان نیست، بازگشت ایران به برجام را به صورت یک جانبه درخواست می‌کنند.

وی در ادامه سخنان با اشاره به مصوبه مجلس شورای اسلامی تحت عنوان اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها، گفت: کشورهایی که عضو سازمان آژانس بین المللی هستند، متعهد هستند که مقرراتی را رعایت کنند.

نماینده ولی‌فقیه در لرستان با تاکید بر اینکه در برجام، ایران اسلامی متعهد شد که بازرسی‌های فراتری را از مقررات، در اختیار آژانس بین المللی قرار دهد و این چیزی بیش از تعهدی بوده که همه کشورها قبول می‌کنند بیان داشت: اخیراً رئیس آژانس بین المللی انرژی اتمی به ایران سفری داشت و با مقامات ایرانی گفتگوهایی را انجام داد، بر اساس مصوبه مجلس ما دیگر متعهد به نظارت «فرا پادمانی» نیستیم، اما دستگاه‌های قوه مجریه پذیرفتند که اطلاعات هسته‌ای ایران به مدت سه ماه در دوربین‌های آژانس ضبط شود، اگر در این سه ماه آمریکا و سه کشور اروپایی به تعهدات خود عمل کردند فعالیت‌های ضبط شده در اختیار آژانس بین المللی قرار داده شود و اگر به تعهدات خود عمل نکردند این اطلاعات پاک شود.

حجت الاسلام شاهرخی ادامه داد: البته نمایندگان مجلس به چنین چیزی اعتراض داشتند، باید در کشور یک صدا شنیده شود و آن صدا هم پیروی از رهنمودهای مقام معظم رهبری است.

وی با تاکید بر اینکه قانون راهبردی لغو تحریم‌هایی که مصوب مجلس شورای اسلامی است باید اجرا شود و به وعده‌های اروپا و آمریکا هم نباید اعتماد کرد بیان داشت: باید مراقبت حیله‌های شیطان بزرگ در این جهت باشیم.

نماینده ولی‌فقیه در لرستان در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه در روزهای پایانی سال هستیم و ماههای از فعالیت دولت باقی مانده است ادامه داد: در این روزها مردم از مسئولین اجرایی و قضائی و نمایندگان مجلس انتظار فعالیت‌های مفید و نتیجه بخش را دارند.

حجت الاسلام شاهرخی با اشاره به اینکه هزار و ۴۵۰ میلیارد تومان در سفر معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی در ۲۰ بهمن امسال برای لرستان اختصاص پیدا کرد که باید جذب شود ادامه داد: این عدد تخصیص پیدا کند تا طرح‌های نیمه تمام به اتمام برسند.

وی تصریح کرد: احداث ۱۰ هزار مسکن اقدام ملی و همچنین مسکن و اشتغال فرزندان شهدا و جانبازان که تفاهم نامه آنها در استان منعقد شده باید عملیاتی شوند.

نماینده ولی‌فقیه در لرستان با بیان اینکه تخصیص آب در حد متوسط کشور به لرستان باید محقق شود افزود: همچنین شروع به کار کارخانه‌های تعطیل شده و یا نیمه تمام رها شده که مشکل قضائی دارند باید عملیاتی شود.

حجت الاسلام شاهرخی بر ضرورت بهبود و اجرای طرح بازآفرینی شهری و رساندن مرکز استان در حد و اندازه‌ای که لایق مرکز لرستان بوده، تاکید کرد و افزود: اینها مطالبات مردم است.

وی، بیان داشت: عدالت در به کار گیری نیروها در همه سطوح شرکتی، حجمی، قراردادی و…، ایجاد فرصت‌های شغلی برابر و… در استان باید مورد توجه قرار بگیرد.

نماینده ولی‌فقیه در لرستان با بیان اینکه گام‌هایی برای احیای کارخانه‌های تعطیل برداشته شده است بیان داشت: مردم مطلع باشند که ما پیگیر این مطالبات به حق آنها هستیم.

حجت الاسلام شاهرخی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به میلاد امام علی (ع) و روز تربیت، ادامه داد: در لرستان بخش‌های معاونت پرورشی، فرهنگی و تربیتی کارهای خوبی را در راستای اشاعه فرهنگ قرآنی، هنر فاخر و… انجام داده‌اند، البته برای رسیدن به اهداف راه طولانی در پیش داریم.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار