مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه فتح کهگیلویه و بویراحمد:

نیروهای عقیدتی-سیاسی در پیروزی‌های دوران دفاع مقدس نقش تأثیرگذاری داشتند

حجت‌الاسلام سیروس حکمتی‌نیک گفت: نیروهای عقیدتی-سیاسی در دوران هشت سال دفاع مقدس به عنوان نیروهای تبلیغی-رزمی، نقش تأثیرگذاری در پیروزی‌های ما داشتند.
کد خبر: ۴۴۴۹۶۸
تاریخ انتشار: ۰۸ اسفند ۱۳۹۹ - ۲۳:۰۰ - 26February 2021

حجت‌الاسلام «سیروس حکمتی‌نیک» مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه فتح کهگیلویه و بویراحمد در گفت‌وگو با خبرنگار دفاع‌پرس در یاسوج، با اشاره به نقش نیروهای عقیدتی-سیاسی در دوران دفاع مقدس، اظهار داشت: نظام اسلامی، نظامی مبتنی بر حاکمیت آموزه‌های دینی و متاسی و اقتدا کننده به فرهنگ اهل بیت (ع) است و با این ویژگی‌ها که در انقلاب اسلامی و نظام ولایی و حکومت دینی وجود دارد باید اذعان کرد که نقش مباحث دینی، اخلاقی، قرآنی و اعتقادی در عرصه‌های مختلف انقلاب اسلامی بسیار چشم‌گیر بوده است.

وی افزود: نقش مباحث دینی، اعتقادی و اخلاقی هم در دوران پیروزی انقلاب اسلامی، هم در دوران تثبیت و هم در دوران شکوفایی انقلاب به عنوان یک مجموعه الگوپذیر از فرهنگ عاشورا، محرم و اهل بیت (ع) بسیار پر رنگ دیده می‌‌شود.

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه فتح کهگیلویه و بویراحمد گفت: در جنگ تحمیلی و عرصه دفاع مقدس بسیجیان و پاسداران، ارتشی‌ها و نیروهای انقلابی ما جانانه در مقابل دشمن ایستادند و به معنای واقعی دیدیم که پیروزی از آن تفکر انقلاب اسلامی شد.

حکمتی‌نیک بیان کرد: در جنگ هشت‌ساله، دشمن به سلاح‌های مدرن آن زمان مجهز بود، کشورهای متعددی پشت سر صدام بودند و کشورهای متعددی هم در کنار حزب بعث علیه جمهوری اسلامی ایران می‌جنگیدند.

وی متذکر شد: در این جنگ، دشمن از همه امکانات نظامی آن زمان یعنی سلاح‌های جنگی غرب و شرق شامل جنگنده‌‌های فرانسوی، جنگنده‌های انگلیسی، بمب‌های شیمیایی آلمانی‌ها و دینارها و درهم‌های کشورهای عربی حوزه خلیج فارس برخوردار بود و همه این امکانات پشت سر صدام و حزب بعث برای مواجه شدن با انقلاب اسلامی به میدان آمده بود اما رزمندگان ما توانستند جنگ را اداره کنند و پیروز نهایی این عرصه باشند.

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه فتح کهگیلویه و بویراحمد حفظ تمامیت ارضی کشور را از مهم‌ترین دستاوردهای انقلاب اسلامی به‌ویژه در دوران دفاع مقدس دانست و بیان کرد: نقش مباحث اعتقادی، اخلاقی، دعا و مباحث معنوی در پیروزی‌های ما در دوران دفاع مقدس بسیار چشم‌گیر بود.

حکمتی‌نیک با اشاره به نقش معنویت، مباحث اعتقادی و عقیدتی و اخلاقی در دوران دفاع مقدس، ابراز کرد: در آن دوران، طلاب و روحانیون در کنار پاسداران و بسیجیان، ارتشیان و در کنار همه نیروهای ارزشی که برای دفاع از کشور احساس وظیفه کردند، حضور یافته و یک نقش رزمی-تبلیغی را به عهده داشتند.

وی تصریح کرد: نیروهای عقیدتی-سیاسی در عرصه فرهنگی با حضور در سنگرها، پایگاه‌ها، مساجد و حسینیه‌ها فرهنگ شهادت، ایثار و مقاومت در مقابل دشمن و فرهنگ برخورد با دشمن را تبیین می‌کردند.

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه فتح کهگیلویه و بویراحمد گفت: مهم‌ترین عامل تاثیرگذار در پیروزی‌های هشت‌ سال دفاع مقدس وجود معنویت، مباحث اعتقادی، اخلاقی و ارتباط زیبایی بود که رزمندگان ما با خدا و اهل بیت (ع) ایجاد کرده بودند.

حکمتی‌نیک با بیان اینکه نقش نیروهای عقیدتی‌-سیاسی در برگزاری مراسمات معنوی دعا و نیایش و مباحث اخلاقی در دوران هشت سال دفاع مقدس یک نقش بسیار تاثیرگذار بود، ادامه داد: ماهیت نظام اسلامی بر اساس آموزه‌های دینی و تفکر الهی و برگرفته از آیات زیبای قرآن است و در همه عرصه‌ها از جمله عرصه دفاع مقدس این موضوع را به معنای واقعی دیدیم.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها