رئیس هیأت امنای مؤسسه بهداری رزمی دفاع مقدس و مقاومت:

لزوم آگاه‌سازی دانشجویان نسبت به رخدادهای جنگ تحمیلی/ تجارب در حوزه بهداری رزمی را به جبهه مقاومت منتقل کنیم

سردار سرلشکر پاسدار «سیدیحیی صفوی» با تاکید بر لزوم انتقال تجارب بهداری رزمی دفاع مقدس به جبهه مقاومت گفت: باید دانشجویانی که انقلاب و جنگ را ندیده‌اند را نسبت به آنچه که در جنگ و حوزه بهداری جنگ رخ داده است، آشنا کنیم.
کد خبر: ۴۴۵۰۱۲
تاریخ انتشار: ۰۹ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۰:۰۳ - 27February 2021

لزوم آگاه‌سازی دانشجویان نسبت به رخدادهای جنگ تحمیلی/ تجارب در حوزه بهداری رزمی را به جبهه مقاومت منتقل کنیمبه گزارش خبرنگار حماسه و جهاد دفاع‌پرس، سردار سرلشکر پاسدار «سیدیحیی صفوی» رئیس هیأت امنای موسسه بهداری رزمی دفاع مقدس و مقاومت در نشست پنجمین جلسه هیأت امنای موسسه بهداری رزمی دفاع مقدس و مقاومت که صبح امروز (شنبه) در فرهنگستان علوم پزشکی برگزار شد، اظهار داشت: امسال که چهلمین سالگرد شروع جنگ و پنجمین سال فعالیت موسسه بهداری رزمی است، باید از تجربیات دفاع مقدس و موسسه بهداری مطابق با اساسنامه برای توانمندسازی کادر درمان و تفکر اسلامی به کارگیری کنیم.

وی ادامه داد: باید دانشجویانی را که انقلاب و جنگ را ندیده‌اند نسبت به آنچه که در جنگ و حوزه بهداری جنگ رخ داده است، آشنا کنیم.

سرلشکر صفوی گفت: باید به دانشگاه‌ها و رشته علوم پزشکی نه‌تنها تجربیات بلکه فرهنگ روحیه ایثار و شهادت را منتقل کنیم که خوشبختانه این موسسه در این زمینه موفق بوده است.

وی با بیان اینکه موسسه بهداری رزمی و مقاومت تابع ستاد کل نیرو‌های مسلح فعالیت می‌کند، گفت: این موسسه می‌تواند در بحران‌های حوزه سلامت به کمک دستگاه‌ها بیاید؛ با گسترش ویروس کرونا نیرو‌های مسلح و موسسه بهداری رزمی دفاع مقدس و مقاومت پای کار آمدند.

رئیس هیأت امنای موسسه بهداری دفاع مقدس و مقاومت گفت: این موسسه باید علاوه بر حوزه تئوری در حوزه عملی فعالیت کند و تیم‌های اضطراری را برای مواقع حساس آماده داشته باشد.

سرلشکر صفوی خاطرنشان کرد: تجارب بهداری و پزشکان و عملیات‌ها را باید ترجمه و مکتوب کنیم و به کشور‌هایی که در حوزه جبهه مقاومت فعالیت می‌کنند، منتقل کنیم.

وی گفت: محصول دفاع مقدس امروز تشکیل جبهه مقاومت است که باید تمام چیز‌هایی که در دفاع مقدس یاد گرفتیم را به آن منتقل کنیم؛ بهداری رزمی را در گذشته نگه نداریم بلکه به حال و آینده گسترش کنیم.

انتهای پیام/ 241

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار