داور پویش ادبی «کاروان آفتاب»:

پویش‌ها و جشنواره‌های ادبی باعث تشویق نوقلمان است

محمود پوروهاب گفت: پویش‌ها و جشنواره‌های ادبی باعث اعتنا، تشویق و دلگرمی نوقلمان شده و در مجموع اتفاق مبارکی است.
کد خبر: ۴۴۵۰۳۷
تاریخ انتشار: ۰۹ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۴ - 27February 2021

به گزارش گروه فرهنگ و هنر دفاع‌پرس، «محمود پوروهاب» شاعر و نویسنده کتاب‌های کودک و نوجوان اظهار داشت: آثار راه یافته به مرحله نهایی داوری پویش ادبی «کاروان آفتاب» در بخش داستان نزدیک به هم بودند برای همین انتخاب برترین کار برای ما هم مشکل بود. مشخص بود که بچه‌ها در کارگاه‌های ادبی تجربه آموزش داشتند. اما در کل آثار رسیده در حوزه داستان باکیفیت‌تر و بهتر از اشعار دریافتی بود.

این شاعر و نویسنده کتاب‌های کودک و نوجوان افزود: بیشتر کسانی که اثر فرستاده بودند از شهر‌های دور از مرکز بودند. پیشنهادم به دوستان برگزارکننده چنین پویش‌های ادبی اینست که استعداد‌هایی که کشف می‌شوند بعد‌ها در قالب کلاس‌های حضوری و مجازی آموزش آنان ادامه داشته باشد. زیرا معتقدم بسیاری از برگزیدگان علیرغم ناشناخته بودن مستعد هستند و با حضور در چند جلسه آموزشی می‌توانند به پاسخ سوالاتی که در ذهن دارند برسند و همین کارگاه‌های فشرده در نوشتن و سرودن کمک شایانی به آنان خواهد کرد.

پویش ادبی «کاروان آفتاب» به همت حوزه هنری کودک و نوجوان، ویژه کودکان و نوجوانان ۱۰ تا ۱۸ سال در قالب شعر و داستان با محور‌های «شخصیت‌های واقعه عاشورا»، «قیام کربلا»، «امید»، «ایثار و فداکاری»، «دوستی و همدلی» و موضوع «آزاد» برگزار و آیین اختتامیه و معرفی برگزیدگان آن ساعت ۱۰ روز یکشنبه مورخ ۱۰/۱۲/۱۳۹۹ در حوزه هنری کودک و نوجوان به نشانی؛ تهران، میدان آرژانتین، خیابان شهید احمدقصیر (بخارست)، خیابان ۱۲ غربی، شماره ۳ برپا می‌شود.

انتهای پیام/ ۱۲۱

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار