در نامه‌ای به سردار «کارگر» مطرح شد؛

ساخت یادمان «پایانه وصال» در دزفول

حجت‌الاسلام «عبدالحسین خسروپناه» در نامه‌ای به رئیس بنیاد حفظ و نشر آثار و ارزش‌های دفاع مقدس، با اشاره به شهادت ۳۴ رزمنده دزفولی در جریان عملیات والفجر ۸، پیشنهاد ایجاد یادمانی به‌منظور گرامیداشت یاد این شهیدان را مطرح کرد.
کد خبر: ۴۴۵۱۱۳
تاریخ انتشار: ۰۹ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۷:۲۶ - 27February 2021

به گزارش گروه فرهنگ و هنر دفاع‌پرس، حجت‌الاسلام «عبدالحسین خسروپناه» استاد فلسفه، معاون علوم انسانی و هنر دانشگاه آزاد اسلامی و رئیس شورای اندیشه‌ورز سازمان فرهنگی هنری و فرهنگسرای اندیشه، در نامه‌ای ضمن گرامیداشت یاد و خاطره ۳۴ شهید مظلوم دزفول در عملیات والفجر ۸ درخواستی را از سردار کارگر، رئیس بنیاد حفظ و نشر آثار و ارزش‌های دفاع مقدس مطرح کرد.

متن این نامه به شرح ذیل است:

بسم الله الرحمن الرحیم

یا ایها الانسان انک کادح الی ربک کدحا فملاقیه

خیل لبیک‌گویان «هل من ناصر» حسین علیه السلام، عماران گردان خط‌شکن بلال لشکر هفت ولی عصر عجل الله فرجه الشریف و پاسداران خمینی کبیر رحمه الله علیه، همان عابدان محراب و مجاهدان میدان که درس «ان الحیاه عقیده و جهاد» را از فاتح خیبر آموختند، سرشار از ظفر و خسته تن از رزم، برای آمدن به شهر و تجدید قوا، یک یک سوار بر اتوبوس که نه، گویا سوار بر هودجی از نور شدند برای رفتن به ملکوت تا سیراب از عطش، در قهقه مستانه خویش، عند ربهم یرزقون بمانند.

امروز مصادف است با سالروز عروج سی و چهار تن از علی‌اکبر‌های دیارمان دزفول که در عملیات ظفرمند والفجر ۸؛ هنوز در محل سوار شدن بودند که اتوبوس‌شان ناجوانمردانه، مورد شلیک جنگنده‌های بعثی قرار گرفت، رخدادی کم‌نظیر در طول دفاع مقدس که به نوبه خود برگ سبز دیگری از کارنامه پرافتخار و عزت دزفول، پایتخت مقاومت به حساب می‌آید.

به اقتضای زنده نگه‌داشت یاد و نام این پرستو‌های پرکشیده، در آن پایانه وصال، این مسکین جامانده از آن قافله وصل، ضمن ابراز ارادت به خادم‌الشهدای ایران اسلامی، برادر مخلص سردار کارگر، ریاست محترم حفظ و نشر آثار و ارزش‌های دفاع مقدس، از ایشان خواهانم به‌منظور تجلیل از آن مسافران همیشه‌سبز و ثبت خاطره این سفر سرخ در اطلس قدسی جغرافیای خوزستان در محل این رخداد عزت‌آفرین یادمانی به نام پایانه وصال بنا گردد تا یادمان برتری اندیشه مجاهدت جانانه، در مواجهه با مشکلات، برای رسیدن به گشایش عزتمندانه، پیوسته، در اذهان نسل‌های این کیان ولایی، باقی ماند.

آن مسافران رشید و واصلان شهید عبارتند از:
حمید گیمدیلی
احمد اردی‌زاده
منصور حسینی‌فر
عبدالعلی پوریاقلی
محمود فرزانه جیبری
سلطانعلی طاهر دناک
عبدالحسین بویز
احمد جهانبخش نبوتی
عبدالامیر ناجی دزفولی
مصطفی کمال
حسن معتمدی‌نیا
محمد اکبریان
محمود دوستانی دزفولی
بهزاد لامی
عبدالحسین صحتی
محمدرضا شاحیدر
سید مرتضی اشتاء
عبدالمحمد عباسعلی طاهر
محمدرضا پرموز
علیرضا ناخدا
اردشیر بهرامی
غلامرضا رضایی
شاهگل محبی
غلامرضا فرهی
عبدالمحمد پاطلا
ناصر بوش
ریاض صفار
جمعه بیاد
محمد علی صالحی
عبدالحسین خیاط غیاثی
علیرضا باقریان
عبدالحسین دینوی‌زاده
منصور بصیری‌فر
عبدالرضا بصیری‌فر

رضوان خدا بر لاله‌های پرپر این ملت به‌ویژه بر شهیدان دفاع مقدس که با انتخابی آگاهانه، ندای ولی فقیه زمان خود را اجابت نمودند و چشم فتنه استکبار را زیر قدوم قهرمانه خود، از حدقه بیرون آوردند؛ وگرنه معلوم نبود چه بلایی بر این مرز پر گهر می‌آمد که شاید جبرانش تا ابدالدهر ممکن نبود.

سلام و صلوات مستدام الهی بر همه آنان و خاصه شهیدان دارالاجتهاد و الاستقامه، دزفول عزیز که با حضور به‌هنگام و بصیرت‌مدار خویش، راه را بر جهانخواران میهن‌سوز، سد کردند. «اللهم بارک لهم بالضیافه و وفقنا للاستدامه.»

بارالها: ما را توفیق آن دِه که در پایان این سفر ناسوتی و دنیایی، در زمره مسافران اتوبوسی تا ملکوت در بهشت باشیم؛ چرا که مقصدی جز رضوان ذات کبریایی‌ات ندارد.
برحمتک یا ارحم الرحمین

عبدالحسین خسروپناه
حوزه علمیه قم
۶ اسفند ۱۳۹۹

انتهای پیام/ 121

نظر شما
پربیننده ها