معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد:

۶۰ درصد از مشاغل کمیته امداد در حوزه روستایی است

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد امام خمینی (ره) با بیان اینکه کمیته امداد در روستا‌ها به‌دنبال ایجاد شغل‌های ساده و کاربردی است، گفت: ۶۰ درصد از مشاغل کمیته امداد در حوزه روستایی است.
کد خبر: ۴۴۵۲۲۹
تاریخ انتشار: ۱۰ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۲:۴۱ - 28February 2021

به گزارش خبرنگار اجتماعی دفاع‌پرس، نمایشگاه رویداد صنایع روستا دوست صبح امروز (یکشنبه) با حضور محمد امید معاون توسعه روستایی رئیس جمهور و حجت‌الله عیدالملکی معاون اشتغال کمیته امداد امام خمینی (ره) و دیگر معاونان این نهاد آغاز به کار کرد.

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد در این نمایشگاه با بیان اینکه ۶٠ درصد مشاغل کمیته امداد در حوزه روستایی است، اظهار داشت: اغلب مشاغل روستایی سنتی هستند.

عبدالملکی با بیان اینکه جشنواره بزرگ صنایع روستایی برای ارائه ایده‌های روستایی تشکیل شده است، گفت: مشاغلی که در صنایع روستا دوست ارائه می‌شود باید نوآورانه باشد و فناوری پبجیده نداشته باشد؛ همچنین این مشاغل نباید دیجیتال باشد.

وی با اشاره به اینکه ۹ هزار طرح برای جشنواره ارسال شده است، گفت: از این طرح‌ها، ١٠٨ طرح برگزیده برای مرحله نمایشگاهی انتخاب شدند.

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد امام خمینی (ره) با بیان اینکه این دستگاه‌ها می‌تواند تعداد زیادی شغل در کشور به‌ویژه در مناطق محروم ایجاد کنند، افزود: با این کار به اقتصاد روستا کمک می‌کنیم و در نهایت به طرح‌های برتر جوایز می‌دهیم و سرمایه گذاری نیز به بهترین نحو ممکن صورت می‌گیرد.

عبدالملکی خاطرنشان کرد: بسیاری از طرح‌های موجود در نمایشگاه امسال، منحصر به فرد است و از این جهت می‌تواند سرآغازی برای تحول صنایع روستا دوست در کشور محسوب شود.

انتهای پیام/ ۲۴۱

نظر شما
پربیننده ها