پیکر شهید «علی اکبر محمدی» در قائمشهر تشییع شد

پیکر مطهر شهید تازه شناسایی شده «علی اکبر محمدی» ظهر امروز پس از تشییع خودرویی در گلزار شهدای علامه طبرسی جاده نظامی قائمشهر خاکسپاری شد.
کد خبر: ۴۴۵۲۴۰
تاریخ انتشار: ۱۰ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۳:۱۶ - 28February 2021

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از ساری، پیکر مطهر شهید تازه شناسایی شده «علی اکبر محمدی» ظهر امروز پس از تشییع خودرویی در گلزار شهدای علامه طبرسی جاده نظامی قائمشهر خاکسپاری شد.

مراسم تشییع پیکر این شهید عزیز پیش از ظهر امروز از حسینیه عاشقان ثارالله تا میدان طالقانی و سپس به سمت گلزار شهدای علامه طبرسی جاده نظامی قائمشهر برگزار شد.

پیکر پاک این شهید پس از ۴۰ سال دوری به همراه پیکر هشت شهید گمنام و شهید «منوچهر تقدسی» عصر جمعه هشتم اسفند وارد استان مازندران شد و در میدان جانبازان مورد استقبال همسر و دخترش قرار گرفت و پس از برگزاری مراسم وداع استانی به مسئولین شهرستان قائمشهر تحویل داده شد.

پیکر شهید «علی اکبر محمدی» در قائمشهر تشییع شد

مراسم شب وداع شهرستانی با پیکر این شهید تازه شناسایی شده شامگاه شنبه نهم اسفند در حسینیه عاشقان ثارالله قائمشهر برگزار شد.

شهید «علی اکبر محمدی» در سال ۱۳۳۵ در یک خانواده مذهبی در شهرستان قائمشهر به دنیا آمد. با آغاز جنگ تحمیلی در یکم مهر ۱۳۵۹ از طریق ارتش به مناطق عملیاتی غرب کشور اعزام شد و به عنوان کمک آرپی‌جی زن مشغول دفاع از مرز و بوم ایران اسلامی شد.

این سرباز دلاور مازندرانی در تاریخ ۱۹/۱۰/۱۳۵۹ در عملیات آزادسازی تپه کله قندی در کمین دشمن افتاد و در منطقه عملیاتی میمک به شهادت رسید. سال‌ها از وضعیت ایشان خبری نبود و تصور همگان این بود که به اسارت دشمن درآمد. با بازگشت آخرین گروه اسرا، شهادتش تأیید و به خانواده‌اش اعلام شد.

سرانجام پیکر پاک و مطهر این شهید عزیز در پاییز سال ۱۳۹۹ در منطقه عملیاتی میمک تفحص شد و پس از انجام آزمایشات DNA خبر بازگشتش به خانواده اعلام شد. از این شهید عزیز یک دختر به نام الهه به یادگار ماند که در زمان شهادت پدر ۴۰ روزه بود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها