امام جمعه همدان:

نقش زنان در دفاع مقدس بی‌بدیل است

«حبیب‌ الله شعبانی ‌موثقی» گفت: نقش زنان در دفاع مقدس بی‌بدیل است و اگر بیشتر از مردان نباشند، کمتر از آنها هم نیستند.
کد خبر: ۴۴۵۳۱۷
تاریخ انتشار: ۱۰ اسفند ۱۳۹۹ - ۲۱:۰۵ - 28February 2021

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از همدان، «حبیب‌الله شعبانی موثقی» نماینده ولی فقیه و امام جمعه همدان، امروز در مراسم نکوداشت ۳۵۷ شهید و ۲۴۷ جانباز زن استان همدان، اظهار داشت: نقش زنان در دفاع مقدس بی‎بدیل است و اگر بیشتر از مردان نباشد، کمتر از آن‌ها هم نبوده است.

حجت الاسلام والمسلمین «حبیب الله شعبانی موثقی»، با تاکید بر ضرورت بررسی و مقایسه جایگاه فعلی بانوان در جامعه اسلامی با دوره پهلوی، گفت: انقلاب اسلامی شرایطی را فراهم آورد تا ظرفیت و استعداد بانوان ظهور و بروز پیدا کند و این فعالیتهای بانوان در عرصه‌های مختلف را باید از برکات و دستاوردهای بزرگ انقلاب اسلامی بدانیم.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه همدان خاطرنشان کرد: امروز دشمن تمام تلاش خود را برای الگوسازی برای زنان  و ضربه زدن به کشور در عرصه های مختلف از جمله حوزه اجتماعی بکار گرفته و وظیفه همه ما معرفی الگوهای مناسب اسلامی همچون «خواهر دباغ» به تمام زنان ایران اسلامی و جهان است.

وی تاکید کرد: مقام انسانی و ارزش های والای زن در اسلام، جایگاه ویژه ای دارد و مطرح شدن احکام الهی توسط شریعت مقدس برای آن است که کرامت ذاتی و وجود انسانها و جامعه بانوان حفظ شود.

امام جمعه همدان گفت: اسلام معتقد است جامعه باید بستری برای حضور انسانها بر پایه روابط انسانی و نه روابط جنسیتی باشد و مشکلی که امروز فرهنگ غرب با آن روبرو است، همان خدشه وارد کردن به کرامت ذاتی بانوان است و با توجه به اینکه در جامعه ما نیز متاثر از تمدن غربی، فرهنگ ابتذال مشاهده میشود، برای مقابله با این فرهنگ نیازمند توجه جدی و آسیبشناسی در این زمینه هستیم.

وی تاکید کرد: بانوان موفقی که با نگرشهای فرهنگی و انقلابی در جامعه در حال فعالیت هستند را باید از برکتها و دستاوردهای بزرگ انقلاب اسلامی بدانیم.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها