الحاق انواع هواپیما‌های نظامی و بالگرد به نیرو‌های مسلح/ بازآماد ده‌ها موتور پیشرفته

مراسم تحویل‌دهی انواع هواپیما‌های نظامی، ترابری سنگین و بالگرد به نیرو‌های مسلح و بازآماد ده‌ها موتور پیشرفته در صنایع هوایی وزارت دفاع با حضور وزیر دفاع و فرمانده نهاجا برگزار شد.
کد خبر: ۴۴۵۳۷۹
تاریخ انتشار: ۱۱ اسفند ۱۳۹۹ - ۰۹:۴۴ - 01March 2021

الحاق انواع هواپیما‌های نظامی و بالگرد به نیرو‌های مسلح/ بازآماد ده‌ها موتور پیشرفتهبه گزارش گروه دفاعی امنیتی دفاع‌پرس، مراسم تحویل‌دهی انواع هواپیما‌های نظامی، ترابری سنگین و بالگرد و همچنین ده‌ها موتور پیشرفته در صنایع هوایی وزارت دفاع با حضور امیر سرتیپ «امیر حاتمی» وزیر دفاع، امیر سرتیپ «عزیز نصیرزاده» فرمانده نیروی هوایی ارتش و امیر سرتیپ دوم «یوسف قربانی» فرمانده هوانیروز ارتش برگزار شد.

در این مراسم ۹ فروند هواپیمای نظامی، ۱۰ فروند بالگرد و ده‌ها موتور بازآمادشده در سازمان صنایع هوایی وزارت دفاع تحویل نیروها‌ی مسلح شد.

امیر حاتمی در این مراسم با درود به ارواح طیبه شهدا، امام شهدا و همه کسانی که در راه اعتلای میهن اسلامی قدم برداشتند، اظهار داشت: این میدان گویای شکست فشار حداکثری دشمن و موفقیت راهبرد‌های جمهوری اسلامی ایران است.

وی افزود: دشمن با دو راهبرد تحریم و عدم اجازه خرید تجهیزات تلاش کرد ایران را شکست دهد، اما جمهوری اسلامی با سه راهبردی اتکا به توان داخلی، بهینه‌سازی تجهیزات دفاعی و امنیتی با شرایط روز و ساخت تسلیحات بومی در حوزه‌های مختلف رزم زمینی، دریایی، موشکی و سایبری توانست دشمن را شکست دهد.

وزیر دفاع ادامه داد: سازمان صنایع هوایی وزارت دفاع بر اساس مأموریت ذاتی خود گام‌های مؤثری در زمینه افزایش توان رزم نیرو‌های مسلح در حوزه تعمیرات اساسی و ارتقای انواع هواپیما، بالگرد و موتور‌های نظامی برداشته است به نحوی که در سال جاری موفق به اورهال (بازآماد) و تعمیر اساسی ده‌ها فروند هواپیما، بالگرد و موتور‌های مورد نیاز نیرو‌های مسلح شده است.

امیر حاتمی ۹ فروند هواپیما‌های بازآمادشده را از نوع هواپیما‌های نظامی F۴ ،F۱۴ ،F۲۷، میراژ و همچنین هواپیما‌های ترابری C۱۳۰،۷۰۷ و ۷۴۷ برشمرد و گفت: این هواپیما‌ها در رزم هوایی و در مأموریت‌های متنوع رزمی، تاکتیکی و ترابری کاربرد فراوان دارند که با تحویل آن‌ها به نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران، ناوگان رزم هوایی نیرو‌های مسلح تقویت خواهد شد.

وی ۱۰ فروند بالگرد‌های بازآمادشده را انواع متنوع بالگرد‌های شرقی و غربی ۲۱۴، ۲۰۵، ۲۰۶، ۲۰۹، ۲۱۲ و میل شرقی ۱۷۱ برشمرد و گفت: این بالگرد‌ها دارای کاربری‌های رزمی، انتظامی و امدادی هستند که برای بهره‌برداری یگان‌هایی از نیرو‌های هوایی ارتش، هوانیروز، نیروی دریایی سپاه و هواناجا تحویل می‌شود.

وزیر دفاع در خصوص ده‌ها موتور بازآمادشده توسط متخصصین صنایع هوایی وزارت دفاع گفت: این موتور‌ها از انواع متنوع توربوجت، توربوفن، و توربوشفت هستند که در هواپیما‌ها و بالگرد‌های نظامی ناوگان بالگردی هوانیروز، نیروی هوایی و دریایی ارتش مورد استفاده قرار می‌گیرند.

امیر حاتمی در ادامه با بیان اینکه نیرو‌های مسلح جمهوری اسلامی ایران پس پیروزی انقلاب اسلامی با مشاهده تحریم‌های شدید نظامی کشور‌های خارجی علیه ایران، دست‌شان را بر روی زانو‌های خود گذاشتند و قدم در راه خودکفایی در عرصه‌های مختلفی دفاعی گذاشتند، افزود: در این مسیر، ساخت انواع جنگ‌افزار‌ها و تسلیحات دفاعی متناسب با نیاز روز و همچنین بازآماد و بازطراحی ادوات نظامی موجود که از گذشته در کشور وجود داشت، دو راهبرد اصلی وزارت دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح ایران شد.

وی تصریح کرد: اورهال (بازآماد) تجهیزات نظامی سبک، نیمه‌سنگین و سنگین توسط متخصصان داخلی، مسیری کم‌هزینه و مطمئن برای ارتقا توان دفاعی نیرو‌های مسلح است؛ شیوه‌ای که در دکترین دفاعی جمهوری اسلامی ایران نیز به آن اهمیت فراوانی داده شده است.

وزیر دفاع با بیان پیچیدگی‌های صنعت هوایی و استاندارد‌های خاص این صنعت راهبردی عنوان کرد: در فرایند طراحی، ساخت و بازآماد انواع تجهیزات هوایی، استاندارد‌ها برای هر قطعه باید پاس (رد) شوند که این یک کار بسیار سخت و دشوار است؛ بحمدالله این سختی‌ها را پشت سر گذاشتیم و امروز در صنعت هوایی صاحب فن و فناوری هستیم و می‌توانیم صنعت هوانوردی را یک صنعت خوداتکا بدانیم.

امیر حاتمی با بیان اینکه سازمان صنایع هوایی وزارت دفاع با طراحی و تولید قطعات مورد نیاز و اورهال انواع هواپیما، موجب شد تا در طول این سال‌ها خللی در توان رزم هوایی نیرو‌های مسلح ایجاد نشود، افزود: هواپیما‌های نیازمند به تعمیرات اساسی نیرو‌های مسلح همواره بدون هیچ‌گونه وابستگی و با بهره‌گیری حداکثری از توان صنعتی حوزه دفاع، دانشگاه‌ها و شرکت‌های دانش‌بنیان و به‌ویژه همکاری و حمایت صمیمانه نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی بازآماد و به‌موقع تحویل یگان‌های هوایی نیرو‌های مسلح شده است.

انتهای پیام/ 200

نظر شما
پربیننده ها