دبیر جشنواره ادبی یوسف:

ارسال ۲ هزار و ۵۰۰ اثر به دبیرخانه جایزه ادبی یوسف/ داستان‌های دفاع مقدسی رنگ و بوی محلی گرفتند

مسعود امیرخانی گفت: امسال دو هزار و ۵۰۰ اثر به دبیرخانه «جایزه ادبی یوسف» رسید که یکی از ویژگی‌های مهم آن رنگ و بوی محلی داستان‌ها بود.
کد خبر: ۴۴۵۴۲۳
تاریخ انتشار: ۱۱ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۳:۱۳ - 01March 2021

ارسال ۲ هزار و ۵۰۰ اثر به دبیرخانه جایزه ادبی یوسف/ داستان‌های دفاع مقدسی رنگ و بوی محلی گرفتندبه گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر دفاع‌پرس، نشست خبری اختتامیه‌ هشتمین و نهمین دوره «جایزه‌ ادبی یوسف» (داستان کوتاه دفاع مقدس) صبح امروز (دوشنبه) با حضور سرهنگ عباس بایرامی رئیس سازمان ادبیات و تاریخ دفاع مقدس و مسعود امیرخانی دبیر این جشنواره‌ در سالن قصر شیرین واقع در موزه‌ انقلاب اسلامی و دفاع مقدس برگزار شد.

مسعود امیرخانی دبیر هشتمین و نهمین جشنواره‌ جایزه ادبی یوسف اظهار داشت: دوره‌ هشتم، سال گذشته برگزار شد و من مسئولیت دبیری این جایزه را بر عهده داشتم و تصمیمی که بنا بر صلاحدید بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گرفته شد، این بود که این جایزه به صورت استانی برگزار شود. در دوره‌ هفتم فراخوان عمومی داده و آثار به مرکز فرستاده شدند و داوری انجام گرفت، اما این بار به صورت استانی برگزار شد.

دبیر جشنواره‌ جایزه ادبی یوسف در خصوص اهداف این کنگره بیان کرد: هدف، اولویت‌بخشی و هویت‌بخشی به هر استان است که بتوانند سهمی در برگزاری این جایزه داشته باشند لذا تمام امور اجرایی و علمی اعم از اعلان فراخوان و مراحل داوری در اختیار استان‌ها قرار گرفت.

امیرخانی گفت: این کار دو ویژگی داشت که اولین ویژگی آن ارسال داستان‌هایی با رنگ و بوی محلی بود و با استقبالی که از برگزاری جشنواره به صورت استانی به عمل آمد، فراخوان جشنواره به کوچک‌ترین بخش‌های استان‌ها هم فرستاده شد و در پی آن انجمن‌های ادبی نیز فعال شدند و حاصل این اتفاق، این شد که دو هزار و ۵۰۰ اثر به داوری اساتید دانشگاه، چهره‌های شاخص و نویسندگان نخبه‌ استان‌ها رسید که پس از بررسی، ۳۰۰ اثر مورد تأیید قرار گرفت.

وی در مورد نحوه‌ داوری نهایی این مسابقات گفت: ۳۰۰ اثر تأییدشده به تهران رسید و هیئت داوران مرکزی که شامل آقایان «ساسان ناطق»، «محمدرضا شرفی‌خبوشان»، «فرحناز علیزاده»، «خسرو باباخانی» و «مسعود علیزاده» بود، کار داوری را انجام دادند که پس از دو مرحله، ۸۰ اثر نهایی شده و ۲۰ اثر برگزیده شد.

مسعود امیرخانی در انتها افزود: من از سرهنگ بایرامی تشکر می‌کنم که هرچند کار برای دوره قبلی بود، اما به آن احترام گذاشت و کار را به اتمام رساند.

سرهنگ بایرامی نیز در تکمیل توضیحات دبیر جشنواره گفت: هشتمین کنگره، به دلیل بیماری کرونا برگزار نشد و اختتامیه‌ دو دوره هشتم و نهم با هم در استان مازندران برگزار می‌شود.

انتهای پیام/ 118

نظر شما
پربیننده ها