معاون فرهنگی اجتماعی و دانشجویی دانشگاه فردوسی مشهد:

گذراندن درس «آشنایی با دفاع مقدس» برای دانشجویان یک ضرورت است

حمیدرضا طاهری گفت: برای آشنایی هرچه بیشتر دانشجویان و نسل جوان فرهیخته کشور با سبک زندگی شهدا، ایجاد ماده‌واحده‌های مرتبط با دفاع مقدس در دروس دانشگاهی یک ضرورت است.
کد خبر: ۴۴۵۶۸۱
تاریخ انتشار: ۱۲ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۴:۴۴ - 02March 2021

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از مشهد، «محمود اسکندری» مدیر آموزش اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی با هدف بررسی ظرفیت دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی در جهت تدریس درس آشنایی با دفاع مقدس با «حمیدرضا طاهری» معاون فرهنگی اجتماعی و دانشجویی دانشگاه فردوسی مشهد دیدار کرد.

طاهری در این دیدار ایجاد ماده‌واحده‌های مرتبط با دفاع مقدس را به‌منظور آشنایی هرچه بیشتر دانشجویان و نسل جوان فرهیخته کشور با سبک زندگی شهدا ضروری دانست و اظهار داشت: در شرایط کنونی در نمونه‌های گسترده شاهد این هستیم که دانشجویان کتاب درسی مربوط به درس دفاع مقدس را تهیه و آن را مطالعه می‌کنند اما رغبتی برای گذراندن ماده‌واحده آن در دانشگاه از خود نشان نمی‌دهند که این موضوع به خاطر ضریب این دروس است.

وی ابراز امیدواری کرد: باید همگرایی‌های لازم برای هماهنگی با وزارت علوم، تحقیقات و فناوری صورت بگیرد تا تمهیداتی برای ارتقای جایگاه درس آشنایی با دفاع مقدس اتخاذ و شاهد ایجاد انگیزه روزافزون در دانشجویان برای گذراندن این دروس و مطالعه میدانی مرتبط با آن باشیم.

گذراندن درس «آشنایی با دفاع مقدس» برای دانشجویان یک ضرورت است

مدیر آموزش اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی در ادامه این دیدار با تأکید بر ضرورت ایجاد یک بستر پایدار در دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی برای ترویج ارزش‌های دفاع مقدس ابراز داشت: بدون شک دانشجویان امروز ما مسئولان و آینده‌سازان کشور خواهند بود لذا باید برای تربیت مدیرانی که قرار است در تراز انقلاب اسلامی خدمت کنند، آموزش‌هایی ارائه شود که روحیات جهادی و ایثارگری را در آنان نهادینه سازد.

وی افزود: انتقال معارف دفاع مقدس با آشنا ساختن و معرفی تلاش‌ها و ازخودگذشتگی‌های رزمندگان و هم‌چنین الگوسازی از سیره و وصیت‌نامه‌های شهدا می‌تواند بر پایه چهارچوب‌های آموزش دانشگاهی صورت بگیرد و در این شرایط یقیناً برکات و فواید مضاعفی نیز در پی خواهد داشت.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار