شهید حاج احمد غلامی روایت کرده است؛

مجاهدت مخلصانه «مرتضی سلمان طرقی» برای پیوستن به خیل شهدا

شهید حاج احمد غلامی تعریف کرده است: شهید مرتضی سلمان طرقی در عملیات خیبر با گلوله مستقیم تانک به شهادت رسید، اما تا سال‌ها تصویر او در مقابل چشمانم قرار داشت.
کد خبر: ۴۴۵۶۹۴
تاریخ انتشار: ۱۳ اسفند ۱۳۹۹ - ۰۵:۲۲ - 03March 2021

مجاهدت مخلصانه «مرتضی سلمان طرقی» برای پیوستن به خیل شهدابه گزارش خبرنگار حماسه و جهاد دفاع‌پرس، سردار شهید مدافع حرم حاج احمد غلامی در خاطره‌ای از دوران دفاع مقدس درباره سردار شهید مرتضی سلمان طرقی روایت کرده است: مرتضی را یکبار در سال ۵۸ داخل پادگان عشرت آباد که در واحد اطلاعات کار می‌کرد دیده بودم.

بعد از شروع جنگ گردان ما به نام گردان صف یا گردان شش به فرماندهی علی موحددانش با سه گروهان که دارای ۲۷۰ نفر پرسنل جنگ دیده بود بنابر تدبیر فرمانده سپاه تهران به ماموریت جنگی رفت و با دیدن آموزش‌های لازم برای جلوگیری از سقوط خرمشهر به صورت یک سازمان کامل درآمد .از این رو عازم اهواز شدیم.

صبح یکی از روز‌ها وقتی من و مرتضی کنار جاده در نوبت شستن ظرف و ظروف برای صبحانه بودیم به علت اصابت ترکش خمپاره من مجروح شدم و مرتضی سالم ماند.

مرا به آبادان و سپس ماهشهر و بعد تهران اعزام کردند و در بیمارستان مرحوم مصطفی خمینی بستری شدم. دیگر مرتضی را ندیدم تا بعد از عملیات خرمشهر که تیپ محمد رسول الله (ص) به لبنان اعزام شد. مرتضی را آنجا دیدم. مرتضی مسوول گردان سلمان بود و بنده هم مسوول عملیات سپاه مستقر در لبنان و سوریه؛ به مدت پنج ماه تقریبا با هم بودیم. تا اینکه بنده را از تهران خواستند. مرتضی به اتفاق شهید کاظم رستگار در لبنان ماند و بنا شد با هم به مرخصی بیایند. در آنجا فرمانده سپاه تغییر کرد و لذا چند روز بعد شنیدم که مرتضی و کاظم به تهران برگشته‌اند.

چند روز گذشته بود که بنا شد عملیات مسلم ابن عقیل در غرب کشور و در منطقه سومار انجام شود. بنده خودم را به شب عملیات رساندم، بعد از عملیات قصد بازگشت به تهران را داشتم که داخل پادگان الله اکبر در اسلام آباد غرب در حین سوار شدن به اتوبوس صدایم کردند، دیدم مرتضی سلمان طرقی و تقی محقق و حسین خالقی سوار یک لندرور هستند. پیاده شدند و دیده بوسی کردیم، پرسیدند کجا؟ گفتم می‌روم تهران.

گفتند ما تهران در به در دنبالت گشتیم باخبر شدیم آمده‌ای اینجا. گفتند تیپ سیدالشهدا (ع) به فرماندهی حاج علی موحددانش تشکیل و اعزام شدند. ما آمده‌ایم و بقیه هم دارند می‌آیند. باید کمک کنی، فعلا کار داریم بعدا برو تهران.

مرتضی سلمان طرقی را به عنوان اولین مسوول ستاد تیپ ۱۰ انتخاب کرده بودند و حسین خالقی هم معاون تیپ ۱۰ بود.

عملیات خیبر آقا مرتضی مسوول محور شد و روزگار خوشی با هم گذراندیم. تا جدایی فاصله‌ای نبود. در حین عملیات خیبر مرتضی سلمان طرقی به وسیله گلوله مستقیم تانک در یک نبرد سخت و جان فرسا به اتفاق کمک‌ها و دستیاران و تیم مخابراتش در ساعت ۱۱ صبح به شهدا پیوستند. «حسین راحت» هم در کنار مرتضی به فیض شهادت نائل آمد. مرتضی هنوز هم بعد از گذشت سال‌‎ها از شهادت ایشان جلو چشمانم با صلابت راه می‌رود.

انتهای پیام/ 141

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار