واشنگتن، دولت و ارتش یمن را تهدید کرد

پس از ادعای واشنگتن مبنی بر تلاش برای پایان دادن به جنگ یمن، یک مقام وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد که این کشور ضمن ادامه کمک به ریاض، گزینه بازخواست جنبش انصارالله یمن را مورد بررسی قرار می‌دهد.
کد خبر: ۴۴۵۷۰۵
تاریخ انتشار: ۱۲ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۷:۰۴ - 02March 2021

واشنگتن، دولت و ارتش یمن را تهدید کردبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، یک مقام وزارت خارجه آمریکا، امروز (سه‌شنبه)، در گفت‌وگو با شبکه سعودی «الحدث» دولت و ارتش یمن را تهدید کرد.

بر اساس این گزارش، این مقام آمریکایی اتهامات ائتلاف سعودی - اماراتی - آمریکایی در شش سال حمله به مردم و غیرنظامیان یمن را به ارتش یمن نسبت داد و اظهار داشت: «زمان آن فرا رسیده است که حوثی‌ها حملاتشان به غیرنظامیان سعودی متوقف کنند».

این ادعا در حالی علیه ارتش و کمیته‌های مردمی یمن مطرح می‌شود، که سرتیپ «یحیی سریع» سخنگوی نیرو‌های مسلح یمن بار‌ها و ضمن رد این ادعا تأکید کرده است که نیرو‌های این کشور در واکنش به تجاوز‌های ائتلاف سعودی، فقط اماکنی را هدف قرار می‌دهند که ریاض از آن‌ها برای اهداف نظامی استفاده می‌کند.

مقام مذکور که اشاره‌ای به نام او نشده است، در ادامه گفت: «دولت آمریکا با عربستان سعودی به منظور متوقف کردن حملات موشکی حوثی‌ها همکاری می‌کند».

وی همچنین با تأکید بر اینکه آمریکا به کمک‌های خود به عربستان سعودی و هماهنگی با این کشور برای متوقف کردن حملات ارتش یمن ادامه خواهد داد، افزود: «واشنگتن چند گزینه از جمله بازخواست حوثی‌ها به خاطر حمله به عربستان را مورد بررسی قرار می‌دهد».

این اظهارات در حالی علیه جنبش انصارالله یمن مطرح می‌شود که واشنگتن اخیرا ادعا کرد، آن دسته کمک‌های نظامی خود را که برای جنگ با یمن به عربستان سعودی اختصاص داده است، کم خواهد کرد.

 سخنگوی نیرو‌های مسلح یمن، روز یکشنبه، تأکید کرده بود که تا زمان تداوم حملات ائتلاف سعودی علیه مردم یمن، حملات این کشور نیز علیه عربستان سعودی ادامه خواهد یافت.

انتهای پیام/ 141

نظر شما
پربیننده ها