مسئول نمایندگی ولی فقیه در قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء:

اقدامات دولتمردان غربی امنیت انسان‌ها را خدشه‌دار کرده است

حجت‌الاسلام دهقانی گفت: بشر امروز خیلی مظلوم واقع شده است؛ زیرا کسانی‌ مسئولیت زندگی‌ انسان‌ها را به‌ویژه در کشورهای غربی برعهده گرفته‌اند که فعالیت آن‌ها جای امنی برای زندگی انسان باقی نگذاشته است.
کد خبر: ۴۴۵۸۰۰
تاریخ انتشار: ۱۳ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۰:۳۵ - 03March 2021

قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء به محیط زیست توجه مسئولانه داردبه گزارش خبرنگار اجتماعی دفاع‌پرس، حجت‌الاسلام «محمود دهقانی» مسئول نمایندگی ولی فقیه در قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء (ص) در همایش بررسی چالش‌ها و رویکردهای محیط زیستی این قرارگاه که صبح امروز (چهارشنبه) برگزار شد، اظهار داشت: زندگی یک نعمت الهی است که شکرانه همه این نعمت‌ها استفاده خوب از فرصت‌های الهی است.

وی ادامه داد: این در حالی است که بشر امروز خیلی مظلوم واقع شده است؛ زیرا کسانی‌ مسئولیت زندگی‌ انسان‌ها را به‌ویژه در کشورهای غربی برعهده گرفته‌اند که فعالیت آن‌ها جای امنی برای زندگی انسان باقی نگذاشته است.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء (ص) افزود: سرمایه‌گذاری برای ساخت و ‌تولید جنگ‌افزارها و نگهداری آن‌ها و حتی انجام تحقیقات و ‌پژوهش‌هایی که در این رابطه، باعث شده تا  زندگی و محیط زیست انسان‌ها ناامن شود و این در حالی است که هزینه‌های مربوط به حوزه سلامت در مقایسه با حوزه یادشده بسیار کم است.

حجت‌الاسلام دهقانی اضافه کرد: به عبارت دیگر، اقداماتی که در طبیعت انجام می‌شود، باعث شده تا زندگی برای بشر تلخ شود و انسان‌ها از گذشته خود به نیکی یاد نکنند؛ لذا علاج آن این است که به محیط زیست بیش از گذشته توجه شود.

وی با بیان اینکه شکرانه نعمت‌های الهی خوب زندگی کردن است، گفت: وقتی خدا «احسن‌الخالقین» است، همه باید بپرسیم احسن و عمل این انسان چیست؟ امروز احسن و‌ عمل انسان‌، توجه عالمانه و مسئولانه به محیط زیست است.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء (ص) افزود: انسان حق ندارد با عمل خود به محیط زیست آسیب برساند؛ به همین علت قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء (ص) به برکت فعالیت نیروهای مکتبی و‌ متخصص در آن، به محیط زیست توجه ویژه‌ای می‌کند و به محیط زیست توجه مسئولانه دارد؛ به نحوی که در این قرارگاه، قراردادهای سازندگی با توجه به پیوست‌های زیست‌محیطی امضا می‌شود.

حجت‌الاسلام دهقانی خاطرنشان کرد: کشوری که سرمایه‌اش دین است، نباید در حفظ محیط زیست گرفتاری داشته باشد؛ لذا نگاه تخصصی و‌ عالمانه به محیط زیست، ‌ضروری است و بر این اساس، همه مسئولان باید نسبت به آن آگاه بوده و عامل به آن باشند.

انتهای پیام/ 231

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار