سرلشکر موسوی:

«آجا» کم‌هزینه‌ترین ارتش جهان است/ قدرت پهپادی ارتش در فشار حداکثری تحریم‌ها ظهور یافت

فرمانده کل ارتش با تأکید بر لزوم دقت نظر مجلس در تخصیص بودجه دفاعی کشور گفت: ارتش جمهوری اسلامی ایران به نسبت برون‌داد، کم‌هزینه‌ترین ارتش در بین همه ارتش‌های جهان است.
کد خبر: ۴۴۵۸۲۷
تاریخ انتشار: ۱۳ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۴:۴۵ - 03March 2021

لزوم دقت نظر مجلس در تخصیص بودجه دفاعی کشور/ قدرت پهپادی ارتش در فشار حداکثری تحریم‌ها ظهور یافتبه گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی دفاع‌پرس، امیر سرلشکر «سیدعبدالرحیم موسوی» فرمانده کل ارتش در جشنواره فرهنگی مصباح که امروز (چهارشنبه) در سازمان عقیدتی سیاسی ارتش برگزار شد، با تبریک روز بعثت رسول اکرم (ص) و تشکر از تلاشگران عرصه فرهنگی و بصیرت و اجراکنندگان طرح‌های فرهنگی مصباح در سطح ارتش جمهوری اسلامی ایران، اظهار داشت: اجرای دقیق و هرچه بهتر طرح‌های فرهنگی مصباح و سایر طرح‌های بصیرتی که در سطوح مختلف نیرو‌های آجا برگزار می‌شود، مورد تأکید بنده است؛ زیرا ضمن لحاظ شدن منویات فرماندهی معظم کل قوا در این طرح‌ها، تمامی پیشرفت‌ها و دستاورد‌های ارتش جمهوری اسلامی ایران در زمینه‌های رزمی، معنوی و بصیرتی، محصول اجرای طرح‌های فرهنگی مصباح است.

وی افزود: ارتش از ویژگی‌های معنویت‌محوری، مردمی و بصیر بودن برخوردار است و همان‌گونه که فرمانده معظم کل قوا فرمودند، ارتش با سه ویژگی انضباط، سلسله‌مراتب و سلامت کارکنان شناخته شده است و به دلیل همین ویژگی‌های ارزشمند می‌توان ارتش را به‌عنوان یک الگو در جامعه مطرح کرد.

فرمانده کل ارتش با بیان اینکه در هر حوزه‌ای وارد شویم، ارتش به خوبی در آن عمل کرده است، گفت: در همین چند سال تحریم و فشار‌های حداکثری که از سوی دشمنان بر ملت ایران تحمل شده بود، ما در خانواده معنویت‌محور ارتش همه داشته‌ها و نداشته‌ها را تقسیم کردیم و توانستیم از این مرحله سخت به سلامت عبور کنیم که حتی برای برخی این سوال بود که چگونه ارتش توانست به سلامت و با اقتدار از این مرحله، سربلند عبور کند.

سرلشکر موسوی عنوان کرد: ارتش جمهوری اسلامی ایران به نسبت برون‌داد، کم‌هزینه‌ترین ارتش در بین همه ارتش‌های جهان است و همین لحظه‌ای که ما اینجا هستیم، کارکنان نیروی هوایی، دریایی، پدافند، زمینی و سازمان‌های عقیدتی سیاسی و حفاظت اطلاعات در حال محافظت و مراقبت از مرز‌های فیزیکی و معنوی و تأمین امنیت ایران اسلامی هستند.

وی با اشاره به رزمایش‌های اخیر ارتش بیان کرد: ارتش جمهوری اسلامی پس از ابلاغ ستاد کل نیرو‌های مسلح کمتر از ۲۴ ساعت آماده برگزاری رزمایش‌های مختلف شد و طرح‌های خود را به سرعت ارائه کرد و کمتر از ۱۰ روز ۴ رزمایش بزرگ برگزار شد؛ البته ما آماده بودیم که همچنان رزمایش‌های متعددی را بدون فوت وقت و به طور مستمر برگزار کنیم، اما نیاز نشد.

فرمانده کل ارتش خاطرنشان کرد: علاوه‍ بر آن‌هایی که فکر می‌کردند با فشار حداکثری می‌توانند کشور را به زانو درآورند، تعداد زیادی کانال در فضای مجازی مشغول عملیات روانی روی ارتش و خانواده‌های آن‌ها هستند که مشکلی برای ما ایجاد کنند، اما بنیه معنوی و بصیرت همرزمان ما و خانواده‍های فهیم آن‍ها دشمن را ناکام گذاشته است.

امیر موسوی با اشاره به توان کم‌نظیر پهپادی ارتش، گفت: قدرت پهپادی ارتش در اوج تحریم‌ها ظهور کرد؛ یعنی در شرایط بسیار سخت تحریمی و فشار حداکثری، قدرتی به‌عنوان قدرت پهپادی ارتش ظهور و بروز کرد که کارشناسان نباید ریشه ظهور این قدرت را در ارقام بودجه دنبال کنند؛ این قدرت ریشه در اراده، استحکام خانواده‌های کم‌نظیر ارتش و ریشه در اجرای تدابیر فرمانده معظم کل قوا و معنویت دارد.

فرمانده کل ارتش ادامه داد: ناوبندر «مکران» و جنگنده بومی «کوثر» و سامانه‌های راداری و پدافندی و تجهیزات حوزه رزم زمینی، همه در همین تنگدستی‌ها و فشار تحریم‌ها به دست آمد.

وی با تأکید بر لزوم توجه مجلس شورای اسلامی در تخصیص بودجه دفاعی کشور، عنوان کرد: انتظار ما از مجلس و دولت این است که برنامه‌ریزی دقیقی در بودجه‌ریزی خود برای توان دفاعی کشور داشته باشند؛ زیرا حراست از دستاوردها و حدود و ثغور و مرز‌های کشور، هزاران تجهیزات دفاعی که نیاز به تعمیر و نگهداری و توسعه دارند، قطعاً نیاز به بودجه و برنامه‌ریزی مالی دارد و ما در این رابطه از مجلس محترم انتظار داریم تا اعتبارات را دقیق مدنظر قرار دهند.

سرلشکر موسوی اضافه کرد: البته قدرت دفاعی و بازدارندگی ما ریشه در تدابیر و مدیریت فرماندهی معظم کل قوا و طرح‌های بصیرتی دارد که در ارتش برگزار می‌شود.

فرمانده کل ارتش نقش خانواده‌های کارکنان ارتش جمهوری اسلامی ایران را در دستیابی به اهداف بسیار مهم عنوان کرد و گفت: خانواده‌های ارتشیان همواره مانند کوهی محکم پشت سر کارکنان ارتش ایستاده‌اند تا آن‌ها بتوانند به بهترین شکل مأموریت خود را انجام دهند و ما چطور می‌توانیم قدردان این خانواده‌های محترم نباشیم.

امیر موسوی افزود: این خانواده‌های نجیب و با حیا اگرچه با وجود مشکلات چیزی از ما نمی‌خواهند، اما ما هرچه از توانمان برمی‌آید، باید برای بهبود وضعیت معیشتی آن‌ها انجام دهیم.

وی با بیان اینکه امروز سلامت نفس، صلابت، قناعت، بصیرت و نجابت خانواده‌های ارتش به‌عنوان یک الگو قابل ارائه است، عنوان کرد: اعتقاد قلبی و اعتقاد متکی بر منطق دارم که زندگی خانواده‌های ارتشی در قالب یک کتاب و سریال قابل ارائه است که اگر این کار انجام شود، متوجه استحکام و عزت نفس این عزیزان در اجرای مأموریت‌ها و رسالت‌شان خواهیم شد.

فرمانده کل ارتش گفت: در دیدارهایی که با کارکنان و خانواده‌های ارتش در نقاط مختلف کشور در بازدید‌ها دارم، درخواست آن‌ها دیدار با رهبر معظم انقلاب اسلامی و رساندن سلام آن‌ها به محضر فرماندهی معظم کل قواست. این خانواده‌ها و کارکنان باید به الگویی برای جامعه تبدیل شوند.

سرلشکر موسوی در پایان تأکید کرد: ما باید به سربازی در ارتش جمهوری اسلامی ایران تحت فرماندهی مقام معظم رهبری این فرمانده کم‌نظیر افتخار کنیم.

انتهای پیام/ 221

نظر شما
پربیننده ها