مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس یزد:

تالیف بیش از ۵۰ عنوان کتاب در دومین کنگره ملی شهدای یزد

سرهنگ «منصور زارع» گفت: قرار بود در این کنگره ۴۰ عنوان کتاب تألیف شود که تاکنون تعداد آنها به ۵۳ عنوان کتاب رسیده است.
کد خبر: ۴۴۵۸۸۳
تاریخ انتشار: ۱۳ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۵:۴۰ - 03March 2021

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از یزد، سرهنگ «منصور زارع» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس یزد و رئیس کمیته تألیف، تدوین و تولیدات دومین کنگره ملی شهدای استان با بیان اینکه برنامه‌های این کمیته در ۹ گام پیگیری می‌شود، اظهار داشت: در گام اول، بانک اطلاعاتی شهدای استان تکمیل و شهدا بر اساس مسئولیتشان در زمان جنگ سطح بندی و در نهایت برنامه ریزی برای تالیف ۴۰ عنوان کتاب انجام شد.

وی افزود: با همکاری نویسندگان استان تعداد کتاب‌های تالیف شده از ۴۰ کتاب برنامه ریزی شده، فراتر رفته و تعداد آن‌ها به ۵۳ عنوان کتاب رسیده است.
 
زارع با بیان اینکه در کمیته تالیف کنگره امسال بر کیفی سازی آثار و تسریع در فرایند تولید تاکید شده است، افزود: به همین منظور هفت کار گروه شهدا، جانبازان، اسناد، تاریخ شفاهی دفاع مقدس، آزادگان، رمان و داستان و کارگروه شعر، هنر و نقاشی تشکیل شد.
 
رئیس کمیته تالیف، تدوین و تولیدات دومین کنگره ملی شهدا با بیان اینکه استان یزد پیشرو در چاپ کتب دفاع مقدس است، ادامه داد: بیست کتاب از سرداران استان که تاکنون هیچ کتابی از زندگی نامه آن‌ها منتشر نشده است، تالیف و ۹ کتاب از سرداران شهیدی که از قبل منتشر شده است مجدد تالیف خواهد شد.
 
وی با بیان اینکه از ظرفیت سازمان‌ها و ارگان‌های مختلف برای تولید کتاب‌ها استفاده می‌شود، افزود: حوزه هنری، کانون مساجد و بنیاد شهید و امور ایثارگران استان، اداره حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس را همراهی می‌کنند.
 
انتهای پیام/
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار