مدیرکل بنیاد شهید لرستان:

قانون سهمیه 30 درصد اشتغال فرزندان ایثارگران در لرستان اجرا نمی‌شود

محمود زرین جویی با بیان اینکه با گذشت هفت ماه از انعقاد تفاهم نامه اشتغال فرزندان شاهد و ایثارگر تاکنون نتیجه مورد نظر حاصل نشده است گفت: بیش از ۶ هزار و ۸۰۰ نفر از فرزندان ایثارگر مشمول اشتغال در استان بیکار هستند.
کد خبر: ۴۴۵۹۱۶
تاریخ انتشار: ۱۳ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۹:۳۰ - 03March 2021

قانون سهمیه 30 درصد اشتغال فرزندان ایثارگران در لرستان اجرا نمی‌شود

به گزارش دفاع‌پرس از خرم‌آباد، «محمود زرین جویی» مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران لرستان، امروز در جلسه کارگروه اشتغال استان لرستان با اشاره به فرارسیدن چهل و یکمین سالروز تاسیس بنیاد شهید اظهار داشت: پس  از سفر معاون رئیس جمهور و رئیس بنیاد شهید کشور تفاهم نامه اشتغال  فرزندان شاهد و ایثارگر و تامین مسکن ایثارگران  استان جهت اشتغال 2 هزار و 500 نفر از فرزندان  ایثارگران جویای کار منعقد شد.

وی افزود: با توجه به تفاهم نامه ایجاد اشتغال فرزندان شاهد و ایثارگر جویای کار بنیاد شهید و امور ایثارگران تعهدات خود را مبنی بر احصا و شناسایی این جوانان انجام و لیست آمار و اطلاعات را در اختیار دستگاه‌های ذی‌ربط  قرار داده است.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران لرستان عنوان کرد: در راستای تعهدات ایجاد شده و به تبعیت از تفاهم نامه مذکور طی جلسات متعدد با دستگاه‌های استانی تفاهم نامه‌های منعقد که به تایید معاون اقتصادی استانداری استان رسیده است.

وی با بیان اینکه با گذشت هفت ماه  از انعقاد تفاهم نامه اشتغال فرزندان شاهد و ایثارگر تاکنون نتیجه مورد نظر حاصل نشده است بیان کرد: با توجه به اینکه بیش از 6 هزار و 800 نفر از فرزندان ایثارگر مشمول اشتغال با بیش از 60 درصد مدارک بالای دانشگاهی در استان بیکار هستند با توجه به تفاهم نامه مذکور که شاید کمتر از 50 درصد بیکاران ثبت سیستم بنیاد شهید  استان هستند.

زرین جویی با بیان اینکه قانون سهمیه 30 درصد اشتغال فرزندان شاهد و ایثارگر متاسفانه در استان اجرا نمی‌شود گفت: به طور یقین در هفته شهدا رئیس بنیاد شهید کشور و رئیس جمهور جلساتی در رابطه با نتایج تفاهم نامه اشتغال فرزندان ایثارگر و مسکن ایثارگران برگزار می‌کنند ما نمی‌خواهیم استان لرستان در رده‌های پایین قرار گیرد، چراکه استان‌های دیگر در بحث تفاهم نامه اشتغال فرزندان شاهد و  ایثارگر و تامین مسکن ایثارگران بیش از 50 درصد پیشرفت دارند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار