مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه کربلای مازندران:

تحریف جنگ و دفاع باعث از بین رفتن ارزش‌ها می‌شود

حجت الاسلام «غلامحسن تسخیری» با بیان اینکه تعریف از دفاع مقدس بصیرت و معرفت را به همراه دارد، گفت: تحریف جنگ و دفاع باعث از بین رفتن ارزش‌ها می‌شود.
کد خبر: ۴۴۵۹۴۸
تاریخ انتشار: ۱۴ اسفند ۱۳۹۹ - ۰۸:۴۸ - 04March 2021

تحریف جنگ و دفاع باعث ار بین رفتن ارزش‌ها می‌شودبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از ساری، حجت الاسلام «غلامحسن تسخیری» مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه کربلای مازندران شامگاه چهارشنبه در نشست منطقه‌ای مدیران کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس اظهار داشت: این مجموعه با فضای معنوی که دارد، فضای دوران دفاع مقدس را به مشام این جامعه می‌رساند.

وی با بیان اینکه در رابطه با حفظ آثار دفاع مقدس، مقام معظم رهبری در سخنان اخیرش جمع‌بندی کاملی برای وظایف این مجموعه نسبت به نظام و انقلاب و آینده نظام بیان کرده است، گفت: مقام معظم رهبری نکته مهمی را در فرمایشات خود داشتند و آن این است که اگر امروز جنگ را خوب روایت نکنیم، فردا جنگ و دفاع تحریف می‌شود و وقتی تحریف شد ارزش‌ها کنار زده می‌شود و گمراهی و انحراف اتفاق می‌افتد.

حجت الاسلام تسخیری با اشاره به اینکه این مجموعه با حضور رزمندگانی که آن دوران را درک کردند و آثار جنگ هنوز در بدن‌شان هست و این افتحار را دارند که در دفاع مقدس حضور پیدا کردند اگر نتواند به موقع اقدام کند، آن خطرات را باید حس کنیم، گفت: کار‌های خوبی در این راستا در استان مازندران و گیلان انجام شده است، ولی با این وجود جای کار بسیار دارد.

وی با اشاره به بازدید از نمایشگاه دفتر حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس بهنمیر اضافه کرد: در این مجموعه یک فرد رزمنده با یک همت بالا کار‌های قشنگی را انجام داد و عکس‌ها را طوری با مصادیق روایتگری دفاع مقدس انجام می‌دهد که انگار در جبهه هستی و اینگونه تعریف لذت‌بخش است.

این مسئول با بیان اینکه تعریف از دفاع مقدس معرفت را به دنبال دارد، افزود: هرگاه تحریف صورت بگیرد انحراف صورت می‌گیرد و این فرصت امروز است و باید کنارش جوانان پرورش پیدا کنند و روایتگران روایتگری کنند و از این ظرفیت استفاده کنند.

حجت الاسلام تسخیری با بیان اینکه از فرصت و موقعیتی که بوجود آمد باید استفاده کرد، افزود: پیوند دادن دفاع مقدس و دفاع از حرم امروز یکی از ضروریات است و خیلی‌ها اگر نتوانستند دفاع مقدس را زیر سوال ببرند، ولی در خصوص دفاع از حرم بسیار تاختند، از مسئولین کشور گرفته تا عوام جامعه و علتش این است که تحریف‌ها صورت گرفت و بصیرت و معرفت نبود.

وی عنوان کرد: روی این موضوع باید با برنامه ورود پیدا کرد و ایجاد نمایشگاه دفاع مقدس در سطح شهرستان‌ها بسیار تاثیرگذار است.

این مسئول با بیان اینکه دیدن آثار شهدا و خادمین شهدا لذت بخش است؛ خادمینی که با شهدا انس پیدا کردند و حاضرند با هزینه‌های شخصی یاد شهدا را در مکان‌های این چنینی زنده کنند بر ضرورت ایجاد نمایشگاه‌ها بویژه در مناطق حساس شهر‌های توریستی و تفریحی و پر تردد تاکید کرد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها