معاون هماهنگ کننده وزارت دفاع:

رونمایی از تجهیزات حوزه رزم زمینی/ جایگاه سرباز مورد تکریم است

امیر شعبانیان با اشاره به جایگاه سربازی در دین مبین اسلام گفت: جایگاه سربازی در جمهوری اسلامی ایران هم مورد تکریم است و ما برای ارتقای این جایگاه تلاش می کنیم.
کد خبر: ۴۴۵۹۸۳
تاریخ انتشار: ۱۴ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۰ - 04March 2021

به گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی دفاع‌پرس، «امیر سرتیپ سعید شعبانیان» معاون هماهنگ کننده وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در نشست خبری سیزدهمین جشنواره حضرت علی اکبر (ع) جوان سرباز که صبح امروز برگزار شد، طی سخنانی اظهار داشت: حضرت علی (ع) سربازی را هنری بزرگ و گذشتی بی پایان عنوان کردند و بر همین اساس جایگاه سربازی در جمهوری اسلامی ایران ارزشمند و ستودنی است.

وی ادامه داد: ما افتخار می کنیم که یکی از بزرگترین پیشوایان دین ما یعنی مولا علی (ع) خود را سرباز دین می دانند و رهبر معظم انقلاب اسلامی نیز همواره بر اهمیت جایگاه سربازی و سرباز تاکید دارند.

معاون هماهنگ کننده وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای بابیان اینکه تاکنون ۱۳ جشنواره جوان سرباز برگزار شده است گفت: این جشنواره سومین جشنواره ای است که در وزارت دفاع برگزار می شود و مابقی این جشنواره ها به طور سالانه در ارتش، سپاه و نیروی انتظامی برگزار می شود.

امیر شعبانیان خاطر نشان کرد: برای اجرای فرامین رهبر معظم انقلاب اسلامی در خصوص اهمیت سربازان و تاکید بر ارتقای وضعیت و جایگاه سربازان جلسات متعددی با حضور سرلشکر باقری رییس ستاد کل نیروهای مسلح برگزار می شود.

وی افزود: یک شنبه ۱۷ اسفند ماه سیزدهمین جشنواره جوان سرباز با حضور امیر حاتمی وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در سالن مرکز همایش های شهرک امام خمینی ره هوافضای وزارت دفاع برگزار می شود.

معاون هماهنگ کننده وزارت دفاع محیط پادگان ها و مراکز آموزشی نیروهای مسلح را از لحاظ بهداشتی در وضعیت بسیار خوبی اعلام کرد و گفت: از ابتدای شیوع کرونا تا به امروز هیچ سربازی در وزارت دفاع مبتلا به کرونا نشده است.

امیر شعبانیان با اشاره به محورهای جشنواره جوان سرباز عنوان کرد: سرباز و دفاع، امنیت، اقتدار ملی، سرباز و ایثارگری و فداکاری، سرباز و وظیفه شناسی، سرباز و نظم ،دین داری، سازندگی و تفکر بسیجی از جمله مهمترین محورهای این جشنواره است.

وی با اشاره به دستاوردهای جدید این وزارت دفاع در حوزه نبرد زمینی، افزود: همچنین در این جشنواره از یک سری سلاح ها و دستاوردهای جدید نظامی در حوزه رزم زمینی با حضور امیر سرتیپ حاتمی وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح رونمایی می شود.

معاون هماهنگ کننده وزارت دفاع در ادامه گفت: افزایش سه برابری حقوق سربازان، غنی سازی اوقات فراغت و استفاده از تخصص سربازان از جمله اقدامات انجام شده برای ارتقاء کیفیت دوران سربازان است که در سال‌های اخیر انجام شده است.

وی تصریح کرد: دستورالعمل برگزاری سیزدهمین جشنواره جوان سرباز در تاریخ بیست و پنجم مرداد ماه سال ۱۳۹۹ توسط ستاد کل نیروهای مسلح ابلاغ شد. و میزبانی برگزاری مراسم نهایی به وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح واگذار گردید؛ که بلافاصله پس از ابلاغ این دستورالعمل، به دستور وزیر محترم دفاع ستاد برگزاری جشنواره با ریاست معاون هماهنگ کننده ودجا با تشکیل هفت کمیته تخصصی شامل؛ کمیته های برنامه ریزی، فرهنگی، تبلیغات و روابط عمومی، تامین، انتظامات، فنی، پشتیبانی و مالی تشکیل شد.

امیر شعبانیان هدف از برگزاری مجموعه جشنواره های حضرت علی اکبر را ارتقای شان و منزلت سربازی در جامعه و ایجاد انگیزه و امید به آینده در کارکنان وظیفه نیروهای مسلح عنوان کرد.

وی تصریح کرد: اولین مرحله جشنواره جوان سرباز از سال ۱۳۸۸ شروع و سالانه به میزبانی یکی از نیروهای مسلح برگزار می گردد.

معاون هماهنگ کننده وزارت دفاع گفت: جشنواره جوان سرباز متبرک به نام حضرت علی اکبر با شعار «جوان سرباز امنیت، تلاش علمی و جهش تولید» و با هدف تقویت امید به آینده، ارتقاء جایگاه و منزلت اجتماعی در خدمت وظیفه عمومی، افزایش روحیه کار و ایجاد انگیزه رقابت سالم و توجه به ارزش‌های دینی و ملی برنامه‌ریزی شده و برگزاری آن در ۱۳ دوره متوالی تأثیر بسیار زیادی در بین جامعه سربازان و خانواده محترم آنان داشته است.

وی افزود: تعداد سربازان نمونه‌ای که مقرر از آنان در روز جشنواره تجلیل شود عبارت است از ۱۲ نفر از ارتش جمهوری اسلامی ایران، ۹ نفر از سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، ۱۰ نفر نیروی انتظامی، ۲ نفر ستاد کل نیروهای مسلح و ۴ نفر از وزارت دفاع می باشد در این مراسم همچنین مقرر است از ۱۲ فرمانده نمونه، خانواده معزز ۵ شهید سرباز نیز تجلیل شود.

امیر شعبانیان در پایان یادآور شد: لازم به توضیح است به موازات برگزاری مراسم اصلی جشنواره فرهنگی هنری جوان سرباز با فراخوان صورت پذیرفته توسط وزارت دفاع با دریافت آثار فرهنگی و هنری در ۹ رشته شعر، فیلم کوتاه، خوشنویسی، نقاشی، کاریکاتور، خاطره نویسی، دلنوشته، کتابخوانی مقاله نویسی با محوریت ۱۴ موضوع برگزار شد. از بین ۱۱۸۰ اثر رسیده تعداد ۱۲۰ اثر منتخب و برگزیده از نیروهای مسلح پس از داوری با حضور داوران برجسته و شناخته شده کشوری در نهایت تعداد ۲۷ اثر به عنوان نفرات برتر اول تا سوم در هر رشته انتخاب و از آنان تجلیل خواهد شد.

انتهای پیام/ ۲۲۱

نظر شما
پربیننده ها