پس از ۳۲ سال برای نخستین بار در حرم مطهر رضوی؛

ملاقات خانواده خلبان «بیگ‌محمدی» با پیکر شهید

پیکر مطهر شهید تازه تفحص‎شده «بیرجند بیگ‌محمدی» از خلبانان نیروی هوایی ارتش با حضور جمعی از فرماندهان ارشد نظامی استان در روضه منوره رضوی طواف داده شد و خانواده این خلبان شهید نیز پس از ۳۲ سال برای اولین بار با پیکر این شهیدوالامقام در حرم مطهر رضوی دیدار کردند.
کد خبر: ۴۴۶۰۲۴
تاریخ انتشار: ۱۴ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۵:۳۰ - 04March 2021

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از مشهد، پیکر مطهر شهید تازه تفحص شده «بیرجند بیگ محمدی» از خلبانان نیروی هوایی ارتش با حضور جمعی از فرماندهان ارشد نظامی استان و خانواده این شهید والامقام در روضه منوره رضوی طواف داده شد.

در این مراسم که به میزبانی آستان قدس رضوی و در رواق دارالمرحمه حرم مطهر امام هشتم برگزار شد، آیت‌الله «سید احمد علم‎الهدی» نماینده ولی‌فقیه در خراسان رضوی و امام‌جمعه مشهد مقدس بر پیکر این خلبان شهید اقامه نماز کرد.

براساس این گزارش، شهید خلبان «بیرجند بیگ‌محمدی» در ششم خرداد ۱۳۶۷ در مأموریت پشتیبانی سطحی از نیروهای زمینی و انهدام اهداف از پیش تعیین‌شده بر فراز دریاچه ماهی مورد هدف موشک قرار گرفته و به شهادت رسید و نام این خلبان تیزپرواز ارتش جمهوری اسلامی در زمره شهدای جاویدالاثر قرار گرفت. با تلاش کمیته جستجوی مفقودین ستاد کل نیروهای مسلح در روز ولادت امام علی (ع)، با ره‌گیری مشخصات و موقعیت ذکرشده توسط امیر سرتیپ خلبان حبیب بقایی، موفق به شناسایی پیکر مطهر شهید بیگ‌محمدی شدند و خانواده این شهید والامقام نیز پس از ۳۲ سال برای اولین بار با پیکر شهیدشان در حرم مطهر رضوی دیدار کردند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار