مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری گیلان خبر داد؛

ساخت یادمان شهدای زن/ بانک اطلاعاتی زنان ایثارگر گیلان تدوین می‌شود

«زهرا یعقوب نژاد» با بیان اینکه یادمان شهدای زن گیلانی ساخته می شود، گفت: نامگذاری معابر، اماکن، میادین و مدارس به نام شهدای زن یکی از ویژه برنامه های ماست؛ همچنین کاشت نهال را به نام و یاد شهدای زن گیلانی خواهیم داشت.
کد خبر: ۴۴۶۰۵۴
تاریخ انتشار: ۱۴ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۷:۵۹ - 04March 2021

بانک اطلاعاتی زنان ایثارگر گیلان تدوین می‌شود / ساخت یادمان شهدای زن

به گزارش دفاع‌پرس از رشت، «زهرا یعقوب نژاد» مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری گیلان امروز (14 اسفند) در یادواره استانی «لشگر فرشتگان تاریخ ساز» که در سالن اجتماعات بانک ملی استان گیلان برگزار شد، ضمن گرامی‌ داشت یاد و خاطره 17 هزار زن شهیده، جانباز و آزاده کشور به ویژه 37 زن شهیده، 66 زن جانباز و سه زن آزاده گیلانی، اظهار داشت: رهبر معظم انقلاب اسلامی تعبیر «لشکر فرشتگان» را برای زنان ایثارگر به کار بردند.

مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری گیلان با بیان اینکه در کلام حضرت امام خامنه ای زنان شهید و ایثارگر ما تعریف جدیدی از زن را به غرب و شرق عالم ارائه کردند، تصریح کرد: زنان رزمنده از جان خود در راه اسلام گذشتند و تاریخ ساز شدند.

وی با اشاره به نقش برجسته زنان در عرصه های مختلف از تاریخ پر فراز و نشیب انقلاب به ویژه دوران دفاع مقدس، خاطرنشان کرد: امروز نیز شاهد نقش آفرینی زنان در عرصه دفاع از حریم سلامت هستیم و کادر بهداشت و درمان زیباترین صحنه های ایثار را خلق کردند و اوج کمال انسانی را به نمایش گذاشتند.

یعقوب نژاد، با بیان اینکه زنان همواره با شور و شعور و انتخاب آگاهانه قدم در میدان های دفاع از انقلاب گذاشتند، تاکید کرد: زنان ایثارگر ما با سرمایه ایمان به خدا و اعتقاد به آرمان های نظام اسلامی برای حفاظت و حراست از دستاوردهای انقلاب تلاش کردند.

وی با تأکید بر لزوم پرداختن به ایثارگری ها و فداکاری ها و از جان گذشتگی های زنان، متذکر شد: یادواره «لشگر فرشتگان تاریخ ساز» فرصتی برای سخن گفتن از زنانی است که نقش مستقیم در تظاهرات انقلابی و جبهه هشت سال دفاع مقدس داشتند و شهید شدند.

مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری گیلان 37 زن شهیده، 66 زن جانباز و سه زن آزاده گیلانی را گواهی بر تاریخ پرافتخار این مرز و بوم دانست و افزود: متأسفانه هنوز این زنان قهرمان را آنگونه که شایسته است به جامعه معرفی نکرده ایم.

وی با بیان اینکه یادمان شهدای زن گیلانی ساخته می شود، تصریح کرد: نامگذاری معابر، اماکن، میادین و مدارس به نام شهدای زن یکی از ویژه برنامه های ماست؛ همچنین کاشت نهال را به نام و یاد شهدای زن گیلانی خواهیم داشت.

یعقوب نژاد از تدوین بانک اطلاعاتی زنان ایثارگر استان در قالب زنان شهید، جانباز، آزاده و رزمنده و مادران و همسران شهدا و بانوان نخبه و کارآفرین و فعالان اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی خبر داد و خاطرنشان کرد: در طول تاریخ انقلاب زنان در کنار مردان همواره حضور مؤثر داشته‌اند، اما زنان شهید با خدا معامله کردند و باید نسل جوان را با قهرمانان واقعی زندگی خودشان آشنا کنیم.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها