مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس آذربایجان‌غربی:

زوایای پنهان دفاع مقدس در آذربایجان‌غربی تاکنون شناسانده نشده است

سرهنگ جلیل وحیدی گفت: زوایای پنهان دفاع مقدس در این استان تاکنون آنگونه که باید شناسانده نشده و در قالب هنری مانند شعر و داستان آورده نشده است.
کد خبر: ۴۴۶۰۹۸
تاریخ انتشار: ۱۴ اسفند ۱۳۹۹ - ۲۲:۲۸ - 04March 2021

زوایای پنهان دفاع مقدس در آذربایجان‌غربی تاکنون شناسانده نشده است

به‌گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از ارومیه، سرهنگ جلیل وحیدی، مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس آذربایجان‌غربی امروز در مراسم اختتامیه هشتمین و نهمین دوره جایزه ملی ادبی یوسف با گرامیداشت عملیات کربلای ۷ اظهار داشت: در طول دفاع مقدس ۱۰۰ عملیات مهم انجام شده که از این تعداد ۲۵ مورد در نوار مرزی شمال‌غرب رخ داده است که تحت‌الشعاع عملیات‌های دیگر قرار گرفته است.

وی افزود: اما عملیات کربلای ۷ که در ۱۳ اسفند سال ۶۵ در منطقه عمومی حاج عمران رخ داده یک عملیات غرورآفرین بود که متاسفانه در رسانه‌ها و فضای مجازی به این عملیات پرداخت نکرده‌اند.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع‌مقدس آذربایجان‌غربی ادامه داد: در عملیات کربلای هفت نزدیک به سه هزار نفر از دشمن کشته و زخمی شده و ۲۱۷ نفر اسیر و قله ۲۵۱۹ آزاد شد و همه این موفقیت‌ها نشان دهنده عظمت ای عملیات است که یاد و شهدای آن گرامی داشته می‌شود.

وی با اشاره به حضور پررنگ بانوان در دفاع مقدس تصریح کرد: در حال حاضر نیز بانوان در اغلب برنامه‌های مربوط به ایثار و شهادت و رزمایش‌ها حضور فعالی دارند.

سرهنگ وحیدی با بیان اینکه شناسنامه آذربایجان‌غربی یک شناسنامه موفق و غرورآفرینی است، خاطرنشان کرد: همه این موفقیت‌ها در سایه اتحاد و همدلی اقوام و مذاهب مختلف استان به وجود آمده که این موضوع نیز بزرگ زرین دیگری در تاریخ این استان به شمار می‌رود.

وی با اشاره به کسب مقام برتر کشوری در جشنواره‌‌های ملی توسط اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان گفت: مقام سوم جشنواره ترنم، کسب رتبه در جشنواره تئاتر سنگر، جشنواره فیلم کوتاه و تاریخ شفاهی از جمله این جشنواره‌ها است.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس آذربایجان‌غربی اضافه کرد: زوایای پنهان دفاع مقدس در این استان تاکنون آنگونه که باید و شاید شناسانده نشده و در قالب هنری مانند شعر و داستان آورده نشده است.

وی عنوان کرد: با وجود همه اقدامات انجام شده در حوزه هنر، اما باز هم انتظار از شاعران و هنرمندان فعال در موضوعات ادبیات پایداری زیاد است و جای کار زیادی در این حوزه وجود دارد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار