چهل‌سالگی سرو/

نگاهی به زندگی شهید «رضا ظهوری»

شهید «رضا ظهوری مهریزی» در اول آذر سال ۱۳۳۵ در مهریز متولد شد. سرانجام در تاریخ ۱۳۶۱/۱/۴ بر اثر اصابت ترکش در عملیات «فتح‌المبین» به لقاء‌الله پیوست.
کد خبر: ۴۴۶۱۰۰
تاریخ انتشار: ۱۴ اسفند ۱۳۹۹ - ۲۲:۱۵ - 04March 2021

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از یزد، شهید «رضا ظهوری مهریزی» در اول آذر سال ۱۳۳۵ در مهریز متولد شد. پس از گذران دوران کودکی توانست درسش را تا مقطع دیپلم ادامه دهد سپس با شرکت در کنکور سراسری در رشته مکانیک قبول و پس از گرفتن فوق دیپلم در این رشته به خدمت اعزام شد و با فرمان امام از خدمت سربازی فرار کرد.
 
بار دیگر در کنکور شرکت و این بار در رشته شیمی دانشگاه تهران قبول شد که بعد از ۶ ماه به دلیل انقلاب فرهنگی، دانشگاه تعطیل شد او در جهاد دانشگاهی کارش را ادامه داد تا اینکه به عضویت سپاه پاسداران درآمد و به جبهه اعزام شد و تاریخ ۱۳۶۱/۱/۴ بر اثر اصابت ترکش در عملیات فتح‌المبین به لقاء‌الله پیوست؛
 
و اینک گوشه‌هایی از زندگیش:
 
فرشته آزادی:
 
آزادی تعبیر بسیار زیبایی است، چراکه انسان‌ها آزاد آفریده شده‌اند و دغدغه استکبار در طول سالیان دراز این بوده است که با حرکات فرهنگی و نظامی آشکارا به مقابله با آزادی برخیزد، چراکه او همواره می‌خواهد انسان آزاداندیش را در زیر یوغ القا‌های مستکبرانه خویش در انحصار اهداف ذلت بار خویش به کار گیرد و آن‌ها همواره با دین مقدس اسلام که آزادی واقعی را برای انسان‌ها به ارمغان آورده است در ستیز بوده‌اند.
 
حتی با تعابیر سفطه جویانه برای رسیدن به مقاصد شوم خود آزادی را «وارونه» تفسیر و انواع انحرافات بشری را با نام زیبای «آزادی» توجیه کردند و این شهید عزیز می‌داند «آزادی» از بند اسارت اینان، چه معنایی دارد او می‌گوید: برای حفظ آزادی باید از جان گذشت.
 
شادمانی:
 
آنان که با بینش الهی خود معنای قرب و وصال را درک می‌کنند می‌دانند به چه سفرآسمانی‌ای می‌روند، معلوم است که شادمانند چراکه جذبه توفیق چراغ راهشان شد و در مسیر عشق هدایت شدند و قایق خویش را با سرور در شط خون تا ساحل لقاء پیش بردند.
 
مهمان:
 
او که سرشار از عرفان و معنویت است در کلامش تعابیر زیبا به کار برده است، او در قسمتی از نامه اش به خانواده می‌گوید: چند لحظه‌ای که مهمان شما بودم، زحمات شما را نمی‌توانم توصیف کنم، براستی ما در معبر دنیا چند صباحی بیشتر مهمان نیستیم و مردان خدا در این گذرگاه فانی رحل اقامت نمی‌افکنند.
 
استمرار حکومت الله:
 
او که خود در حوادث انقلاب سهیم و عظمت آن وقل جاء الحق و زهق الباطل{سوره اسراء آیه ۸۱} را به رهبری امامش لمس کرده است، برای استمرار این حکومت الهی و مبارزه با دشمنان آن همه را تا جایی که استطاعت دارد به آمادگی دعوت می‌کند «و اعدو الهم ما استطعتم من قوه» {سوره انفال آیه ۶۰}
 
و اینک فراز‌هایی از سخنانش:
 
سرانجام پیک امید با لحن شیوا و مطلوبش این آوا را نویدم داد که آری تو هم در زمره کسانی هستی که می‌توانی در شمار جهاد کنندگان در راه اسلام و قرآن قرار بگیری و در تحقق آرمان‌ها و هدف‌های جمهوری اسلامی نقشی هر چند کوچک ایفا کنی.
 
انتهای پیام/
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار