دبیر علمی نهمین دوره جایزه ادبی داستان کوتاه دفاع مقدس «یوسف»:

۷۲ داستان کوتاه دفاع مقدس در ۲ جلد کتاب جشنواره نهم «یوسف» چاپ می‎‌شود

«هادی خورشاهیان» با بیان اینکه آثار ارسالی به دبیرخانه نهمین دوره جایزه ادبی «یوسف» از کیفیت بالایی برخوردار بود، از چاپ ۷۲ داستان کوتاه دفاع مقدس در قالب ۲ جلد کتاب خبر داد.
کد خبر: ۴۴۶۱۰۲
تاریخ انتشار: ۱۴ اسفند ۱۳۹۹ - ۲۳:۱۷ - 04March 2021

۷۲ داستان کوتاه دفاع مقدس در ۲ جلد کتاب جشنواره نهم «یوسف» چاپ می‎‌شود«هادی خورشاهیان» دبیر علمی نهمین دوره جایزه ادبی داستان کوتاه دفاع مقدس «یوسف» در گفت‌وگو با خبرنگار دفاع‌پرس در ساری، با بیان اینکه این جشنواره ۹ دوره برگزار شده است، اظهار داشت: اختتامیه دوره هشتم و نهم در مازندران برگزار شد.

وی با اشاره به اینکه در این دو دوره استانها با ارسال فراخوان، جمع آوری و داوری آثار نقش اولیه و اصلی را داشتند، گفت: یکی از ویژگی‌های این دوره داوری آثار توسط نویسندگان منتقدان و اساتید زبده و خبره استانها بود که شاهد آن بودیم.

خورشاهیان با بیان اینکه در دوره هشتم حدود ۲ هزار و ۵۰۰ اثر به دبیرخانه جشنواره ارسال شد، افزود: در دوره نهم نیز ۲ هزار و ۹۷۱ اثر داستان رسید که به لحاظ کمی رشد قابل توجهی داشت.

وی ادامه داد: این استقبال نشانگر توجه نویسندگان جوان‌تر به مقوله دفاع مقدس است با توجه به اینکه آن دوران را درک نکردند.

این مسئول ادامه داد: هر چه از سالهای دفاع مقدس دور می‌شویم سوژه‌های جدیدتری بوجود می‌آید و نویسندگان با نگاه تازه‌ای به داستانها می‌پردازند.

دبیر علمی نهمین دوره جایزه ادبی «یوسف» گفت: ۱۰ درصد آثار از این دوره به مرحله نهایی رسیدند و توسط ۶ داور مورد داوری قرار گرفت و تعداد ۷۲ اثر به مرحله نهایی رسیدند.

وی با بیان اینکه  از ۳۰۰ اثری که به مرحله نهایی رسیدند هم از نظر ادبی و هم از نظر محتوایی آثار خوبی بودند، ادامه داد: در مرحله نهایی کار سختی داشتیم به لحاظ اینکه سطح داستانها به هم نزدیک بود و از همه استانها داستان خوب داشتیم و تصمیم گرفتیم همه ۷۲ اثر را در دو جلد کتاب به چاپ برسانیم.

خورشاهیان با بیان اینکه امتیاز برگزیده‌ها خیلی نزدیک بهم بود و داستانها بسیار تاثیرگذار بودند که عمدتا از جوانان بودند، گفت: بانوان نویسنده‌ای که نگاه لطیف و قشنگی به جنگ داشتند و داستانها را با ظرافت زیبایی روایت کردند که در بستر جامعه روایت شده بود.

وی ادامه داد: جلد اول کتاب جشنواره به چاپ رسید و قرار شد جلد دوم هم به چاپ خواهد رسید.

خورشاهیان افزود: مازندران در شعر جایگاه خیلی خوبی دارد و در داستان هم آثار خوبی دریافت کردیم و آینده خوبی برای نویسندگان این استان و کشور شاهد خواهیم بود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار