آمریکا بار دیگر خواستار توقف عملیات آزادسازی مأرب شد

نماینده دولت آمریکا در یمن از ارتش و کمیته‌های مردمی یمن خواست تا عملیات آزادسای استان مأرب را متوقف کنند.
کد خبر: ۴۴۶۱۹۰
تاریخ انتشار: ۱۵ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۹:۳۵ - 05March 2021

آمریکا بار دیگر خواستار توقف عملیات آزادسازی مأرب شدبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‎پرس، «تیم لیندرکینگ» نماینده دولت آمریکا در یمن امروز (جمعه) به همراه «کریستوفر هنزل» سفیر غیر مقیم آمریکا در یمن، با «عوض بن مبارک» وزیر خارجه دولت مستعفی یمن دیدار و گفتگو کرد.

به نوشته وبگاه اخبار الیمن، در این دیدار ادامه عملیات آزادسازی مأرب از سوی ارتش و کمیته‌های مردمی و همچنین راه‌های تحقق صلح و آتش‌بس مورد بحث و بررسی قرار گرفت و عوض بن مبارک گفت که نیرو‌های دولت صنعاء بدون توجه به خواسته کشور‌های [غربی]و قطعنامه شورای امنیت به عملیات خود در مأرب ادامه می‌دهند.

وی ادعا کرد که شبه نظامیان وابسته به ائتلاف سعودی در یمن از امنیت و ثبات منطقه دفاع می‌کنند و ارتش و انصارالله یمن را به بی ثبات‌زایی منطقه متهم کرد.

در مقابل نیز «تیم لیندرکینگ» فرستاده دولت بایدن به یمن نیز گفت که «حوثی‌ها» باید تمامی عملیات‌های نظامی خود در مأرب را متوقف کنند. او نیز همچون وزیر خارجه دولت مستعفی بدون اشاره به حملات دولت سعودی و محاصره شش ساله، دولت صنعاء را به برهم زدن ثبات یمن متهم کرد.

ادعای این مقام آمریکایی در حالی است که دفتر سیاسی جنبش انصارالله روز چهارشنبه در بیانیه‌ای گفت که آمریکا با اعمال تحریم‌ها و حمایت از ائتلاف سعودی، در راستای طولانی شدن جنگ قدم بر می‌دارد و این تحریم‌ها چیزی جز تناقض در سخن و اقدام واشنگتن نیست و ادعای آمریکا مبنی بر تمایل برای پایان جنگ صحت ندارد.

در همین راستا «محمد علی الحوثی» عضو شورای عالی سیاسی و رئیس کمیته عالی انقلاب یمن نیز رو گذشته گفت که تاکنون نه طرحی برای صلح از سوی کشور‌ها ارائه شده و نه طرح‌های دولت صنعاء مورد پذیرش قرار گرفته است.

جنگ یمن کمتر از یک ماه دیگر وارد هفتمین سال خود می‌شود. جنگی که ده‌ها هزار کشته و صد‌ها هزار زخمی و بیش از چهار میلیون آواره در پی داشته و در طول همه این‌ها، این کشور تحت محاصره هوایی، زمینی و دریایی قرار داشته است.

انتهای پیام/ 341

نظر شما
پربیننده ها