مدیرکل بنیاد شهید لرستان خبر داد؛

کاشت ۶ هزار و ۳۰۰ نهال به یاد شهدای لرستان

زرین‌جویی گفت: در این هفته به یاد شش هزار و ۳۰۰ شهید لرستان، تعداد شش هزار و ۳۰۰ نهال کاشته خواهد شد.
کد خبر: ۴۴۶۳۴۵
تاریخ انتشار: ۱۶ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۷:۳۴ - 06March 2021

کاشت 6 هزار و 300 نهال به یاد شهدای لرستان

به گزارش دفاع‌پرس از خرم‌آباد، «محمود زرین‌جویی» مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان لرستان، امروز در یادواره لشکر فرشتگان تاریخ‌ساز، بزرگداشت ۴۸۳ شهیده و ۳۹۱ زن جانباز که در سالن اجتماعات بانک صادرات برگزار شد، اظهار داشت: در سال ۸۳ شورای عالی انقلاب فرهنگی ۲۲ اسفند، سالروز تأسیس بنیاد شهید را با عنوان «روز شهید» نام‌گذاری کرد.

وی با اشاره به اینکه همه ساله مراسمی از ۱۶ تا ۲۲ اسفند در راستای بزرگداشت مقام شهدا برگزار می‌شود، ادامه داد: امروز در اولین روز از هفته شهید، این یادواره در راستای بزرگداشت ۱۷ هزار شهیده و جانباز زن کشور و کنگره شش هزار و ۳۰۰ شهید لرستان که سال آینده برگزار خواهد شد، برگزار می‌شود.

زرین‌جویی با اشاره به اینکه یادواره ۸۷۴ شهید و جانباز بانوی لرستانی با نام فرشتگان تاریخ‌ساز برگزار شده است، بیان کرد: در این یادواره کتاب «اعلان شهدای زن لرستان» رونمایی خواهد شد.

وی به تقارن هفته شهدا با هفته درختکاری اشاره کرد و گفت: در این هفته به یاد شش هزار و ۳۰۰ شهید لرستان، تعداد شش هزار و ۳۰۰ نهال کاشته خواهد شد.

زرین‌جویی اهتزاز پرچم ایران در مراسم غبارروبی گلزار شهدا، برگزاری برنامه‌های مختلف فرهنگی و یادواره‌ شهدا را از دیگر برنامه‌های هفته بزرگداشت شهدا در سطح استان اعلام کرد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار