انتقال اجزای باقیمانده هواپیمای شهید «بیرجند بیک‌محمدی» به کشور + تصاویر

باقیمانده اجزای هواپیمای ساقط‌‌ شده شهید «بیرجند بیک‌محمدی» به‌همت کمیته جست‌وجوی مفقودین ستاد کل نیروهای مسلح به کشور بازگشت.
کد خبر: ۴۴۶۳۸۳
تاریخ انتشار: ۱۷ اسفند ۱۳۹۹ - ۰۲:۳۰ - 07March 2021

به گزارش خبرنگار حماسه و جهاد دفاع‌پرس، باقیمانده اجزای هواپیمای خلبان شهید «بیرجند بیک‌محمدی» به‌همت کمیته جست‌وجوی مفقودین ستاد کل نیرو‌های مسلح، برای تحویل به نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی، به داخل کشور منتقل شد.

انتقال باقیمانده اجزای هواپیمای شهید «بیرجند بیگ‌محمدی» به کشور + تصاویر

انتقال باقیمانده اجزای هواپیمای شهید «بیرجند بیگ‌محمدی» به کشور + تصاویر

شهید «بیرجند بیک‌محمدی» از خلبانان نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران بود که ششم خرداد سال ۱۳۶۷ در ماموریت پشتیبانی سطحی از نیرو‌های زمینی و انهدام اهداف از پیش تعیین‌شده، بر فراز دریاچه ماهی مورد هدف موشک قرار گرفت و از آن تاریخ هیچ اطلاعی از وضعیت وی به دست نیامد و به عنوان جاویدالاثر در لیست شهدای خلبان قرار گرفت، تا این‌که پیکر مطهر این شهید والامقام ششم اسفند سال جاری توسط کمیته جست‌وجوی مفقودین ستاد کل نیرو‌های مسلح تفحص و سپس به کشور بازکشت.

سردار «سید محمد باقرزاده» فرمانده کمیته جست‌وجوی مفقودین ستاد کل نیرو‌های مسلح با اشاره به نحوه پیدا شدن پیکر خلبان شهید «بیرجند بیگ‌محمدی» اظهار داشت: هواپیمای یکی از خلبان‌های ما اواخر جنگ یعنی در ششم خرداد سال ۱۳۶۷ حوالی «کانال ماهی» مورد اصابت موشک دشمن قرار گرفت و پیکر مطهر این شهید در منطقه بر جای ماند.

وی افزود: بعد از شناسایی اولیه محل مفقود شدن پیکر، در مرحله دوم تفحص، منطقه دقیق مشخص شده و دو دستگاه بیل مکانیکی به محل اعزام شد که در روز چهارشنبه ششم اسفند سال ۱۳۹۹ در آستانه روز پدر، چتر دم هواپیما و سپس پیکر شهید در عمق چهار متری زمین پیدا شد. بخشی از استخوان‌های پیکر این شهید دفاع مقدس به‌همراه پیراهن خونی او اجزایی از لباس خلبانی‌اش کشف شد.

خاطرنشان می‌شود؛ پیکر مطهر این شهید والامقام پس از ورود به خاک کشور، در تعدادی از پایگاه‌های نیروی هوایی ارتش تشییع و در حرم مطهر رضوی نیز طواف داده شد و قرار است ۱۹ اسفند در تهران تشییع و خاکسپاری شود.

انتهای پیام/ 113

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار