اظهار فروتنی و نگاه خاضعانه فرمانده لشکر ۲۵ کربلا به رزمندگان اسلام + فیلم

فیلمی از صحبت‌های شهید مجید کبیرزاده از فرماندهان نجف‌آبادی لشکر ۲۵ کربلا مازندران منتشر شده است.
کد خبر: ۴۴۶۷۱۲
تاریخ انتشار: ۱۹ اسفند ۱۳۹۹ - ۰۰:۳۳ - 09March 2021

به گزارش خبرنگار حماسه و جهاد دفاع‌پرس، شهید مجید کبیرزاده متولد سال ۱۳۴۰ در نجف آباد اصفهان بود. جوانی او همراه با اوج گیری فعالیت‌های انقلابی مردم ایران علیه رژیم پهلوی بود و از آنجا که جوانی انقلاب و متدین بود پس از پیروزی انقلاب اسلامی ابتدا وارد جهاد سازندگی و سپس سپاه پاسداران شد. با شروع جنگ تحمیلی نیز به جبهه‌ها نبرد علیه دشمن بعثی رفت و در بسیاری از عملیات‌‎ها حضور فعال داشت. در اوایل جنگ در منطقه فیاضیه یک چشمش را از دست داد و در چذابه نیز از ناحیه شکم مجروح شد.

صحبت‌های فرمانده اصفهانی لشکر ۲۵ کربلا+ فیلم

در عملیات فتح خرمشهر مجید کبیرزاده فرمانده یکی از گردان‌ها خط شکن شد و در عملیان محرم فرماندهی محور را برعهده داشت. در عملیات والفجر ۲ فرمانده محور بود و در والفجر ۴ نیز مسوول یکی از سخت‌ترین محور‌ها شد. عملیات بدر مسوول نیرو‌های غواص شد. پس از والفجر ۸ به لشکر ۲۵ کربلا انتقال یافت و در سمت جانشین طرح و عملیات به انجام وظیفه پرداخت. وی همچنین فرماندهی تیپ ۴ را در عملیات‌های کربلای ۴ و ۵ بر عهده داشت که همان عملیات میعادگاه وی با معبود شد و سرانجام در ۱۹ دی سال ۱۳۶۵ شربت شهادت را نوشید و به یاران شهیدش پیوست.

فیلم پیش رو سخنرانی شهید مجید کبیرزاده را در جمع نیرو‌های لشکر ۲۵ کربلا نشان می‌دهد. کبیرزاده در ابتدای سال ۱۳۶۵ و بعد از عملیات والفجر ۸ در شبه جزیره فاو، به دلایلی از لشکر ۸ جدا شد و به لشکر ۲۵ کربلا به فرماندهی مرتضی قربانی پیوست. به نظر می‌رسد این فیلم در نیمۀ دوم سال ۱۳۶۵ و در منطقه‌ای در جنوب کشور ضبط شده باشد.

انتهای پیام/ 141

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار