سرلشکر موسوی در گفت‌وگو با دفاع‌پرس:

دافوس ارتش مرجع بلامنازع تاکتیک نظامی در کشور است

فرمانده کل ارتش با اشاره به ظرفیت‌های علمی و پژوهشی دانشگاه فرماندهی و ستاد آجا گفت: این دانشگاه مرجع بلامنازع تاکتیک نظامی در کشور است.
کد خبر: ۴۴۶۷۲۲
تاریخ انتشار: ۱۱ فروردين ۱۴۰۰ - ۰۲:۲۸ - 31March 2021

دانشگاه فرماندهی و ستاد مرجع بلامنازع تاکتیک استامیر سرلشکر «سیدعبدالرحیم موسوی» فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران در گفت‌وگو با خبرنگار دفاعی امنیتی دفاع‌پرس، در خصوص برگزاری دوره‌های آموزشی دافوس ارتش جمهوری اسلامی ایران، اظهار داشت: هر کسی که در ارتش جمهوری می‌خواهد مسئولیت‌های کلان را بر عهده بگیرد، ناگزیر باید دوره دانشگاه فرماندهی و ستاد ارتش را بگذراند.

وی با اشاره به نقش دانشگاه جنگ آجا در تعیین چگونگی اداره ارتش جمهوری اسلامی ایران افزود: به نوعی می‌توان گفت عملکرد مسئولان ارتش جمهوری اسلامی ایران به تناسب گذراندن دوره دافوس‌شان در این دانشگاه بازمی‌گردد.

امیر موسوی در خصوص تعامل علمی و دانشجویی این دانشگاه با سایر کشور‌ها گفت: هر ساله تعدادی دانشجوی خارجی از کشور‌های مختلف جهت گذراندن دوره فرماندهی و ستاد به این دانشگاه می‌آیند؛ همچنین تعدادی از دانشجویان ما نیز جهت آموزش دوره‌های دافوس به دیگر کشور‌ها مراجعه می‌کنند و به‌طور کلی تعامل علمی و دانشی مطلوبی بین ارتش و دیگر کشورهای هم‌پیمان برقرار است.

فرمانده کل ارتش با اشاره به ظرفیت‌های علمی تحقیقاتی این دانشگاه، بیان کرد: ظرفیت‌های بزرگی در این دانشگاه وجود دارد که امیدواریم بتوانیم به مرور زمان این ظرفیت‌ها را به کشور‌های دوست و هم‌پیمان و کسانی که با آرمان‌های انقلاب اسلامی هم‌سو هستند، ارائه دهیم.

سرلشکر موسوی در پایان خاطرنشان کرد: دانشگاه فرماندهی و ستاد ارتش قطعاً مرجع بلامنازع در حوزه تاکتیک نظامی در سطح کشور است؛ همچنین این دانشگاه چند سالی نیز در عرصه دکتری مشترک و مرکب وارد شده است؛ لذا فعلاً تنها دانشگاهی که در این حوزه تدریس می‌کند، دانشگاه فرماندهی و ستاد آجا است و از این لحاظ هم منحصربه‌فرد است.

انتهای پیام/ 221

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار