معرفی کتاب؛

«روزهایی به رنگ آسمان»

کتاب «روزهایی به رنگ آسمان» بر اساس خاطرات رزمنده آزاده «محمدعلی صمدی» توسط سید «زهره علمدار» و «محمدعلی صمدی» به زیور طبع آراسته شده است.
کد خبر: ۴۴۶۷۹۹
تاریخ انتشار: ۱۸ اسفند ۱۳۹۹ - ۲۳:۳۰ - 08March 2021

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از یزد، کتاب «روز‌هایی به رنگ آسمان» بر اساس خاطرات رزمنده آزاده «محمدعلی صمدی» توسط سیده «زهره علمدار» و «محمدعلی صمدی» به زیور طبع آراسته شده است.

این کتاب در ۲۴۶ صفحه توسط انتشارات «شاهنده» و با همکاری معاونت فرهنگی و امور اجتماعی بنیاد شهید و امور ایثارگران یزد در سال ۹۵ به چاپ رسیده است.

کتاب «روز‌هایی به رنگ آسمان» در ۱۱ فصل مجموعه‌ای از خاطرات ماندگار آزاده‌ای است که خود از نزدیک شاهد رویداد‌ها و حوادث آن دوران بوده و می‌تواند گنجینه‌ای گران‌بها برای فرزندان این سرزمین و نسل‌های آینده باشد تا داستان افتخارات رزمندگان دلیر شکر اسلام را برای اعصار پیش رو روایت کند.

سخنان رزمنده آزاده «محمد علی صمدی» در مقدمه کتاب را از نظر می‌گذرانیم:

«کتاب حاضر گوشه‌ای از خاطرات ۴۲ ماه اسارت در بدترین زندان‌های بعث عراق است. آنچه در این کتاب رقم خورده تنها گوشه‌ای از خاطرات اسارت است و این چند صفحه شاید یک هزارم از آن همه درد این باشد که توانستم از آن روز‌ها به یادگار ثبت کنم.

خاطراتی که باور آن برای بسیاری مشکل است. ۴۲ ماه اسارت یعنی ۴۲ سال زجر و شکنجه که بعد از گذشت سال‌ها باورش برای خودم نیز دشوار است و همیشه با خودم می‌گویم چطور توانستم این همه شکنجه را تحمل کنم. اصلاً چطور زنده ماندم. اگر امروز یکی از آن ضربه‌ها بر بدنم بنشیند قطعاً زنده نخواهم ماند.

اما آن روز‌ها تجلی خواست پروردگار بود. روز‌های تحقق عینی اراده او که مقدر فرمود امثال من بتوانند آن همه شکنجه را تحمل کنند و زنده بمانند. به راستی اگر آن روز‌ها در مقابل صدامیان می‌ایستادیم و کلام گهربار امام راهنمای من نبود و اگر نبودند شهدا و ایثارگرانی که دست از جان شسته و به فرمان امام لبیک گویند قطعاً سرنوشتی، چون کشور‌های تحت ستم آمریکا مانند عراق و افغانستان داشتیم و امروز مسئولان کشورمان نمی‌توانستند با اقتدار در مقابل تمام جهان کفر بایستند و از حقوق حقه ملتمان دفاع کنند.

اکنون که بیش از دو دهه از آزادی‌ام می‌گذرد بر خود لازم دانستم خاطرات خود را به عنوان اسنادی ماندگار ثبت کنم تا شاهدی بر مظلومیت ملت ایران و حقانیت کلام امام راحل باشد که بار‌ها فرمودند: «صدامیان از کفار بدترند». «جنگ برای ما نعمت بود».

خوشبختانه یا متاسفانه احساس‌های تلخ و شیرین اسارت گاهی قابل نگارش نیست و من مانده بودم که چطور می‌توان این‌ها را نوشت. این چند صفحه تنها ادای دین ما به شهیدان این دیار است و بس. تا نسل‌های آینده بدانند انقلاب عزیزمان ثمره خون جوانان و نوجوانان بسیاری است که امروز شاهد کردار و گفتار من و شما هستند و «عند ربهم یرزقون».

محمدعلی صمدی. اسارت: ۱۱ بهمن ۶۵، آزادی: ۵ شهریور ۶۹».

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها