برگزاری نخستین کنگره ملی «لشکر فرشتگان تاریخ‌ساز» در یزد

نخستین کنگره ملی «لشکر فرشتگان تاریخ‌ساز» ویژه تجلیل از ۱۷ هزار زن شهید، جانباز و آزاده در سالن ستاد بحران استانداری یزد با حضور حجت الاسلام «زارع» مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران یزد، سرهنگ «منصور زارع» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس یزد، «کاظمی» مدیرکل امور بانوان استانداری یزد و جمعی از مسئولان و خانواده‌های معظم شهدا امروز مورخ ۱۹ اسفند ۹۹ به صورت ویدیو کنفرانس همزمان با سراسر کشور برگزار شد.
کد خبر: ۴۴۶۸۸۲
تاریخ انتشار: ۱۹ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۴:۱۵ - 09March 2021

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از یزد، نخستین کنگره ملی «لشکر فرشتگان تاریخ‌ساز» ویژه تجلیل از ۱۷ هزار زن شهید، جانباز و آزاده در سالن ستاد بحران استانداری یزد با حضور حجت الاسلام «زارع» مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران یزد، سرهنگ «منصور زارع» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس یزد، «کاظمی» مدیرکل امور بانوان استانداری یزد و جمعی از مسئولان و خانواده‌های معظم شهدا امروز مورخ ۱۹ اسفند ۹۹ به صورت ویدیو کنفرانس همزمان با سراسر کشور برگزار شد.

پخش کلیپ سخنان امام خمینی (ره) در مورد نقش زنان که فرمودند: «نقش زنان از بالاترین نقش هاست» و پخش کلیپ سخنان رهبر معظم انقلاب اسلامی در مورد برجستگی نقش زنان که فرمودند: «نقش زنان واضح و ملموس است. اگر در جنگ تحمیلی که ۸ سال بر ما تحمیل شد زنان کشور ما در عرصه عظیم ملی حضور نداشتند این حماسه به وجود نمی‌آمد.»، «زن‌ها ما را پیروز کردند»، تجلیل از بانوان ایثارگر و خانواده شهدا، غرس نهال به یاد ۲۶ بانوی شهیده زن در محل استانداری یزد از دیگر برنامه‌های این مراسم بود.

هم چنین در حاشیه مراسم توسط حجت‌الاسلام والمسلمین «شکری» نماینده، ولی فقیه در بنیاد شهید و امور ایثارگران پیام رهبر معظم انقلاب اسلامی در مورد کنگره زنان شهید جانباز و آزاده قرائت شد، که بدین شرح است:

بسم‌الله‌الرّحمن‌الرّحیم

شهیدان و جانبازان و آزادگان زن، نمایشگرانِ یکی از برترین قلّه‌های افتخارات انقلاب اسلامی و جمهوری اسلامی‌اند. قدرت ایمان، راه مجاهدت‌های بزرگ را به روی زنان ایرانی گشود و صحنه‌های شگفت‌انگیز و کم‌نظیری از حضور شجاعانه و فداکارانه و مبتکرانه‌ی آنان در میدان‌های دشوار پدید آورد.

از تظاهرات شورانگیز روز‌های انقلاب تا دوران فراموش‌نشدنی دفاع مقدّس، و از قهرمانی در صفوف نبرد تا دل بریدن از فرزند و همسر و فرستادن آنان به پیشباز خطر و تا خدمات پشت جبهه، و از حضور در جبهه‌ی علم و تحقیق و فنّاوری و درخشندگی در وادی ادبیّات و هنر، تا هنرنمایی در عرصه‌های اجتماعی و سیاسی و مدیریّتها، و سرانجام فداکاری در میدان سلامت و خدمت به بیماران در آزمون پُرخطر اخیر، همه و همه نشانه‌های اعتلای معنوی زنِ ایرانی است که به برکت نظام اسلامی و درس‌ها و ارزش‌گذاری‌های اسلام پدید آمده است.

بی‌شک زنان شهید و جانباز و آزاده ــ که تعداد آنان را هفده هزار دانسته‌اند در قلّه‌ی این افتخاراتند. زن ایرانی توانست به‌رغم فرهنگ فساد و انحطاط غربیِ تحمیل‌شده بر بسیاری از زنان در دوران نحس پهلوی، خود را به شرافت و طهارت مطلوب اسلام نزدیک کند و این افتخاری بزرگ است؛ و الحمد لله ربّ العالمین.

سیّدعلی خامنه‌ای

۱۸ اسفند ۱۳۹۹

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار