معاون فرهنگی بنیاد شهید و امور ایثارگران استان یزد در گفت‌وگو با دفاع‌پرس؛

رسانه‌ها نقش پررنگی در ترویج فرهنگ ایثار و شهادت دارند

«فاضلی» با اشاره به نقش پررنگ و مهم رسانه‌ها در ترویج فرهنگ ایثار و شهادت گفت: با فضای مجازی که امروز در اختیار است باید علاوه بر ترویج فرهنگ ایثار و شهادت مباحث مذهبی و سیاسی نظام را منعکس کرد.
کد خبر: ۴۴۶۹۹۸
تاریخ انتشار: ۱۹ اسفند ۱۳۹۹ - ۲۲:۱۵ - 09March 2021

«فاضلی» معاون فرهنگی بنیاد شهید و امور ایثارگران استان یزد در حاشیه برگزاری کنگره ملی «لشکر فرشتگان تاریخ‌ساز» در گفت‌وگو با خبرنگار دفاع‌پرس در یزد ضمن تشکر از همه کسانی که در برگزاری یادواره‌های شهدا در سطح استان تلاش کردند گفت: امسال بر خلاف اینکه ویروس کرونا در سطح کشور شیوع پیدا کده بود، ولی یادواره‌ها با قدرت برگزار شد.

وی با بیان اینکه شکل و شمایل برگزاری یادواره‌ها در ایام کرونا متفاوت بود ادامه داد: بسیاری از یادواره‌ها به صورت مجازی برگزار شد. اکثر مدارس در برگزاری یادواره‌ها همت کردند و بیشتر برنامه‌ها با همکاری صداوسیمای استان در تلویزیون پخش شد.

فاضلی با اشاره به برگزاری کنگره ۴ هزار شهید استان یزد گفت: از ابتدای سال تا روز‌های پایانی اقدامات بسیار خوبی ذیل کنگره شهدا صورت گرفت تا یاد شهدا و راه آن‌ها ادامه پیدا کند.

معاون فرهنگی بنیاد شهید و امور ایثارگران استان یزد هدف برگزاری کنگره ملی «لشکر فرشتگان تاریخ‌ساز» را نشان دادن نقش پررنگ بانوان کشور در تمام عرصه‌ها دانست و افزود: نقش زنان کمتر از نقش مردان نبوده است. همیشه وقتی بحث یادواره‌ها مطرح می‌شود به خود شهدا اشاره می‌شد و کمتر به این موضوع که پشت سر شهدای عزیز ما زنانی بوده‌اند که آن‌ها را راهنمایی می‌کردند پرداخته می‌شد.

وی با بیان اینکه در این کنگره ملی از زنانی که به شهادت رسیده‌اند نیز یاد شد افزود: در شروع جنگ تحمیلی هشت سال دفاع مقدس زمانی که عراق به شهر‌های مرزی مخصوصاً خرمشهر حمله کرد دختران، خانم‌ها و مادران زیادی به شهادت رسیدند. همچنین در بمباران رژیم بعث عراق به شهرها، در حملات تروریستی، حادثه حج خونین سال ۶۶ و حادثه منا در سال ۹۴ بسیاری از بانوان شهید شدند.

این مسئول با بیان اینکه در این همایش، مادری داریم که خود در حج خونین ۶۶ شهید شد و مادر شهید نیز بود گفت: شهیده «سکینه عسگری» مادر شهید «حسین عسگری» بود که در دفاع مقدس به شهادت رسید.

وی با اشاره به اینکه زنان در دفاع مقدس و پیروزی انقلاب نقش موثر و سازنده‌ای داشتند ادامه داد: در استان یزد ۴۸ شهید زن و جانباز داریم. حتی زنانی داشتیم که در رژیم بعث عراق در شهر‌های مرزی به اسارت نیرو‌های عراقی در آمدند و بعد آزاد شدند.

فاضلی با بیان اینکه نباید از جانفشانی کسانی که تلاش کردند تا نظام مستحکم‌تر باشد و انقلاب پابرجا بماند غلفت کنیم اضافه کرد: انشالله باید تلاش کنیم این انقلاب را به انقلاب حضرت مهدی (عج) وصل کنیم.

وی با اشاره به نقش پررنگ و مهم رسانه‌ها در ترویج فرهنگ ایثار و شهادت گفت: با فضای مجازی که امروز در اختیار است باید علاوه بر ترویج فرهنگ ایثار و شهادت، مباحث مذهبی و سیاسی نظام را منعکس کرد.

فاضلی با بیان اینکه جوانان ما همیشه در صحنه هستند بیان کرد: زمانی که بحث مدافعان حرم را داشتیم به قدری در ترویج فرهنگ ایثار و شهادت خوب برخورد شده بود که حتی جوانانی که دفاع مقدس را ندیده بودند رفتند و با شوق و رغبت شرکت کردند.

وی در پایان با اشاره به نقش پرستاران، پزشکان و مدافعان سلامت که در حوزه بهداشت و درمان زحمت می‌کشند گفت: انشاءالله با همت مردم این ویروس را شکست دهیم و سال ۱۴۰۰ شاهد این باشیم که یادواره شهدا باشکوه بیشتر و با حضور حداکثری مردم برگزار شود.  

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها