مديركل حفظ آثار دفاع مقدس كرمانشاه:

استان كرمانشاه آماج بيشترين تهاجمات هوايی و موشكی در دوران دفاع مقدس بود

سردار «ناصر باباخانی» گفت: به دنبال پیروزی‌های چشمگیر رزمندگان اسلام در صحنه‌های نبرد، رژیم بعث عراق مناطق مسکونی استان‌های مختلف را مورد تهاجم وحشیانه هوایی قرار داد و کرمانشاه یکی از استان‌هایی بود که آماج بیشترین تهاجمات هوایی و موشکی در دوران دفاع مقدس قرار گرفت.  
کد خبر: ۴۴۷۷۰۷
تاریخ انتشار: ۲۴ اسفند ۱۳۹۹ - ۰۹:۵۴ - 14March 2021

استان كرمانشاه آماج بيشترين تهاجمات هوايي و موشكي در دوران دفاع مقدس بودسرتیپ دوم پاسدار «ناصر باباخانی» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس کرمانشاه در گفت‌وگو با دفاع‌پرس در کرمانشاه ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای والامقام اسفند در استان اظهار داشت: اسفند ماه برای مردم کرمانشاه یادآور خاطرات خوبی نیست، در این روز جای جای شهر کرمانشاه مورد اصابت موشک و بمب‌های رژیم بعث صدام قرار گرفت. همچنین در این روز یکی از فجیع‌ترین جنایات صدام رقم خورد و پناهگاه «پارک شیرین» کرمانشاه موشک‌باران شد.

وی بیان داشت: به دنبال پیروزی‌های چشمگیر رزمندگان اسلام در صحنه‌های نبرد، رژیم بعث عراق مناطق مسکونی استان‌های مختلف را مورد تهاجم وحشیانه هوایی قرار داد و کرمانشاه یکی از استان‌هایی بود که آماج بیشترین تهاجمات هوایی و موشکی در دوران دفاع مقدس قرار گرفت.  

سردار باباخانی با بیان اینکه ۲۶ اسفند سالروز بمباران پناهگاه پارک شیرین است، گفت: بمباران پناهگاه پارک شیرین کرمانشاه در ساعت ۱۴:۳۰ بعدازظهر ۲۶ اسفند سال ۱۳۶۶ بعد از حملۀ هوایی ارتش عراق به شهر کرمانشاه اتفاق افتاد که عده‌ای از مردم برای حفظ جان خود  به پناهگاه پارک شیرین رفته بودند. این پناهگاه هدف موشک‌های هواپیمای عراقی از تنها هواکش این پناهگاه قرار گرفت که در این حادثه دست‌کم ۷۶ نفر شهید و ۱۸۵ نفر زخمی شدند.

وی افزود: از جمله مکان‌های دیگر شهر کرمانشاه که در این روز مورد اصابت بمب‌های رژیم بعث صدام قرار گرفتند عبارتند از خیابان‌های جعفرآباد، جوانشیر، سعدی، سرچشمه، ناصری، چاله چاله، الهیه، نقلیه، سنجابی، شریعتی، شهرک‌های جلالیه، دولت‌آباد، بازار توپخانه، بیمارستان فارابی و روستای چشمه سفید.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان کرمانشاه متذکر شد: علاوه بر کرمانشاه، اسلام آبادغرب نیز در این روز به شدت مورد تهاجم هوایی دشمن قرار گرفت.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار