چهل سالگی سرو/

گذری بر زندگی‌نامه شهید «محمدرضا همراه قراملکی»

شهید «محمدرضا همراه قراملکی» پس از آغاز دفاع مقدس برای دفاع از میهن اسلامی رهسپار جبهه‌های نور شد و پس از مدتی مبارزه با نیروهای رژیم بعث عراق، درنهایت در تاریخ 13 دی‌ماه 1359 در گیلانغرب به درجه رفیع شهادت نائل آمد.
کد خبر: ۴۴۸۲۷۷
تاریخ انتشار: ۲۷ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۰:۳۶ - 17March 2021

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از آذربایجان‌شرقی، شهید «محمدرضا همراه قراملکی» در تاریخ 3 دی‌ماه 1335 در تبریز چشم به جهان گشود. وی پس از آغاز دفاع مقدس برای دفاع از میهن اسلامی رهسپار جبهه‌های نور شد و پس از مدتی مبارزه با نیروهای رژیم بعث عراق، درنهایت در تاریخ 13 دی‌ماه 1359 در گیلانغرب به درجه رفیع شهادت نائل آمد.

فرازی از زندگی‌نامه شهید:

شهید «محمدرضا همراه قراملکی» در ماه‌های مبارک رمضان و محرم جهت تبلیغ به روستا‌های لرستان از حوزه علمیه اعزام می شدند و تابستان‌ها جهت تدریس قرآن و معارف اسلامی و در کنار این تدریس احیانا کمک به پدرش در امر کشاورزی اشتغال او کم ادعا و صبور بود. در مورد مطلبی هر آنچه می‌فهمید حق است عمل می‌کرد، بیشتر در این فکر بود که ما در این انقلاب چه وظیفه‌ای داریم و چه باید بکنیم؟ لذا وقتی جنگ تحمیلی عراق بر علیه ایران شروع شد یک احساس دیگری در او ایجاد شد و آن حضور در میدان جهاد در راه اسلام و قرآن.

هر کسی که به نحوی با او معاشرت داشت از همان آغاز طلبگی در انجام فرائض اسلامی خود بسیار دقیق بود. به تلاوت قرآن علاقه زیادی داشت. سعی داشت که در شئون فردی و اجتماعی از میزان و معیار اسلامی تجاوز نکند.

این شهید والامقام بالاخره پس از ماه‌ها مبارزه در میدان نبرد، سرانجام در تنگه حاجیان، در تاریخ 13 دی‌ماه 1359، به سوی معبودش پر کشید و به جمع همرزمان شهیدش پیوست.

نامه ای به دوست:

در قسمتی از نامه‌ای که برای دوستش نوشته بود آمده است: برادرم ! اکنون لباس شهادت در بر کرده ام و امیدوارم اجرای این چنین نصیبم شود. اگر شهید شدم، سعی کنید پسر نه ماهه ام، در راه انبیاء و در طریق انقلاب اسلامی به رهبری امام خمینی قدم بردارد که سعادت دنیا و آخرت در همین راه است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار