امام جمعه بندر دیر:

امروز چشم امید رهبر معظم انقلاب اسلامی به جوانان است

 حجت الاسلام «سیدعلی حسینی» گفت: جوانان باید به فراگیری علم، دانش و ادب بپردازند و این دوران را غنیمت بدانند.
کد خبر: ۴۴۸۵۴۹
تاریخ انتشار: ۲۹ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۹:۴۸ - 19March 2021

امروز چشم امید رهبر انقلاب به جوانان است

به گزارش دفاع‌پرس از بوشهر، حجت‌الاسلام «سیدعلی حسینی» امام جمعه بندر دیر در خطبه‌های نمازجمعه این هفته، با تبریک اعیاد شعبانیه، اظهار داشت: یکی از شعارهای زنده نظام اسلامی، خودسازی افراد است.

وی با تاکید بر لزوم محاسبه نفس، عنوان کرد: همگان به ‌ویژه کسانی که در جامعه مسئولیتی دارند باید ببینند آیا در یک سال گذشته گرفتاری‌ها و مشکلات مردم را رفع کرده‌اند؟

وی با اشاره به سنت حسنه خانه تکانی و نظافت، افزود: از این سنت زیبا الهام گرفته و دل‌های غبار گرفته بر اثر گناه را جلا داده و صفات رذیله از خود بزداییم.

حسینی با اشاره به جشن احسان و نیکوکاری، ادامه داد: بهترین اعمال بعد از نماز خواندن شاد کردن دل یک مسلمان و تلاش برای نشاندن لبخند شادی بر لب یتیمان است.

وی با بیان اینکه باید قدردان پاسداران باشیم، خاطرنشان کرد: پاسداران از بدو تأسیس نهاد سپاه تاکنون در همه عرصه‌ها بویژه در مبارزه با تجزیه طلبان، دفاع مقدس، سازندگی، مبارزه با جنگ نرم دشمن و ویروس کرونا و همکاری با مراکز بهداشتی و رزمایش مواسات خوش درخشیده‌اند.

امام جمعه بندر دیر با تبریک روز ملی شدن صنعت نفت ایران، گفت: به کوری چشم دشمنان بعد از پیروزی انقلاب هم ما روی پای خود ایستادیم و در همه عرصه‌ها افتخارات زیادی کسب کرده‌ایم.

حسینی با بیان اینکه امروز ملت ایران از مشکلات اقتصادی رنج می‌برد، افزود: گرچه رهبر فرزانه انقلاب تاکید کردند اگر بشود رفع تحریم کرد یک ساعت نباید تأخیر شود اما اصل تاکید ایشان روی خنثی کردن و بی اثر تحریم‌ها است که اجرای سیاست‌های اقتصادی مقاومتی علاج آن است.

وی تاکید کرد: اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی مردی مردانه می‌خواهد که انقلابی و با روحیه جهادی به میدان بیاید و چشم به بیرون ندوزد و این در انتخابات آینده با حضور پرشور و انتخاب درست محقق می‌شود.

خطیب جمعه بندر دیر با اشاره به میلاد حضرت علی اکبر (ع) و روز جوان، بیان کرد: امروز چشم امید رهبر انقلاب به جوانان است و باید به این عزیزان بیشتر بها داده شود.

حسینی با تقدیر از فداکاری نیروهای جهادی و کادر بهداشت و درمان و گرامیداشت یاد شهدای سلامت، تصریح کرد: امیدواریم در سال جدید شاهد تولید انبوه واکسن ایرانی کرونا باشیم.

وی بیان داشت: در سال ۹۹، اقتصاد کشور ما در محاصره مثلث شوم کرونا، کم تدبیری مسئولان و تحریم بیگانگان بود.

وی اضافه کرد: با وجود تاکید بر رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی از سوی مسئولان، متأسفانه مردم برای گرفتن دو تا مرغ مجبور به ایستادن در صف‌های طولانی هستند که برای کشور ما چیز مناسب و زیبایی نیست.

امام جمعه بندر دیر، سال ۹۹ را سال اوج گیری تحریم‌ها دانست و گفت: دشمن از این طریق به دنبال آشوب‌های اجتماعی و قرار دادن مردم رو به روی نظام اسلامی بود که با تدابیر حکیمانه رهبر انقلاب و هوشیاری ملت و مقاومت ملی ایرانیان این نقشه دشمن خنثی شد.

وی افزود: دولت جدید و شخص رئیس جمهور آمریکا تا امروز هیچ گام مثبتی درباره رفع تحریم‌ها برنداشته اند که در چنین موقعیتی که دشمن به اقدامات خصمانه خود علیه ما ادامه می‌دهد، جای تأسف است که بعضی از مسئولان کشور به گونه‌ای حرف می‌زنند که آمریکایی‌ها را تبرئه و مشکل رفع تحریم‌ها را به داخلی‌ها مرتبط می‌دانند که این آب به آسیاب دشمن ریختن و گناه بزرگی است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار