برادران شهید «سلطانی» از همراهی با سردار متوسلیان تا شهادت در «فتح‌المبین»

شهیدان «محمدرضا و غلامرضا سلطانی» دو شهید والامقام و همرزم سردار شهید حاج احمد متوسلیان هستند که در عملیات «فتح‌المبین» به شهادت رسیدند.
کد خبر: ۴۴۸۷۵۹
تاریخ انتشار: ۰۳ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۱:۱۷ - 23March 2021

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از قم، شهیدان والامقام «محمدرضا و غلامرضا سلطانی» دو برادر شهید از استان قم هستند؛ «محمدرضا» اول اسفند سال ۱۳۳۹ و «غلامرضا» نیز ۱۲ اسفند سال ۱۳۴۱ متولد شد و تقدیر این دو برادر این‌گونه رقم خورد که هردو آن‌ها در عملیات «فتح‌المبین» به شهادت برسند.

شهید «غلامرضا سلطانی» از همان ابتدای جنگ تحمیلی به‌عنوان نیروی بسیجی در جمع رزمندگان جنگ‌های نامنظم به دفاع از میهن اسلامی پرداخت و در عملیات‌های آزادسازی بستان و هویزه نیز حضور داشت و شهید «محمدرضا سلطانی» نیز سال ۱۳۵۸ با فرمان حضرت امام خمینی (ره) برای شکستن محاصره «پاوه» به‌همراه جمعی از جوانان قمی به این شهر رفت.

وی پس از شکست حصر «پاوه» با سردار جاویدالأثر حاج احمد متوسلیان آشنا شد و به همراه وی به سپاه «مریوان» ملحق و به‌عنوان مسئول تدارک سپاه این شهر منصوب شد. این شهید عزیز دوره چهار سپاه را در پادگان ولیعصر (عج) گذراند و به افتخار پاسداری نایل آمد.

شهید «محمدرضا سلطانی» تا بهمن سال ۱۳۶۰ در سپاه «مریوان» حضور داشت و سپس همزمان با تشکیل تیپ ۲۷ محمدرسول‌الله (ص) به‌همراه سردار جاویدالأثر حاج احمد متوسلیان به‌منطقه جنوب اعزام و به‌عنوان مسئول تدارکات تیپ ۲۷ محمدرسول‌الله (ص) معرفی شد؛ این در حالی بود که این تیپ برای عملیات «فتح‌المبین» آماده می‌شد.

وی وقتی برای مراسم تشییع شهید «علی ورزنده» دوست صمیمی‌اش به قم آمده بود، در بازگشت به جبهه، برادر کوچکترش را همراه خود به جبهه برد و هردو در عملیات «فتح‌المبین» شرکت کردند.

برادران شهید سلطانی و شهادت در عملیات فتح المبین

نحوه شهادت این دو شهید عزیز در کتاب «همپای صاعقه» ویژه شهدای لشکر ۲۷ محمد رسول‌الله (ص) چنین ثبت شده است:

رزمندگان لشکر ۲۷ محمد رسول‌الله (ص) در سایت ۴ و ۵ در منطقه عمومی شوش توسط دشمن بعثی محاصره شده بودند. در این حال، سردار حاج احمد متوسلیان به شهید «محمدرضا سلطانی» (معروف به رضا قمی) می‌گوید که برای شکستن محاصره دشمن سریع به رزمندگان مهمات برساند.

رضا جیپ فرماندهی رو روشن می‌کند و از بنه تدارکات مهمات را بارگیری و به همراه برادرش غلام، از جایی که سرداران شهید حاج احمد متوسلیان، محمد بروجردی و حسین همدانی ایستاده بودند، به سمت رزمندگان حرکت می‌نماید.

رضا قمی همین که روی جاده «دشت عباس» به‌طرف سایت در حرکت بود، خودروی توپ ۱۰۶ دشمن از خاکریز بالا آمد و به طرف خودروی مهمات شلیک کرد و محمدرضا و غلامرضا در میان شعله‌های آتش به شهادت رسیدند.

پیکر‌های مطهر این دو شهید بزرگوار پس از چند روز به قم منتقل و در گلزار شهدای «شیخان» به خاک سپرده شد.

برادران شهید «سلطانی» و شهادت در عملیات فتح المبینبرادران شهید «سلطانی» و شهادت در عملیات فتح المبینبرادران شهید «سلطانی» و شهادت در عملیات فتح المبینبرادران شهید «سلطانی» و شهادت در عملیات فتح المبینبرادران شهید «سلطانی» و شهادت در عملیات فتح المبین

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار