عزاداری لشکریان نجف اشرف در دوران دفاع مقدس+ فیلم

فیلمی از عزاداری نیروهای لشکر نجف اشرف موجود است که در آن شهید شکرالله ابراهیمی معاون فرماندهی گردان انبیا نیز حضور دارد.
کد خبر: ۴۴۹۰۵۱
تاریخ انتشار: ۱۲ فروردين ۱۴۰۰ - ۰۰:۱۵ - 01April 2021

به گزارش خبرنگار حماسه و جهاد دفاع‌‎پرس، لشکر ۸ نجف از لشکر‌های زرهی سپاه پاسداران و از شناخته شده‌ترین یگان‌های عملیاتی در دفاع مقدس بود که بخش اعظم نیرو‌های آن متعلق به شهرستان نجف آباد اصفهان بود. این لشکر پس از عملیات ثامن الائمه (ع) در سال ۱۳۶۲ تشکیل شد و نخستین فرمانده آن شهید احمد کاظمی بود.

در فیلم پیش رو که در نیمه اول سال ۶۵ در اطراف کرمانشاه ضبط شده، بخشی از مراسم عزاداری و نوحه‌خوانی نیرو‌های گردان انبیا لشکر ۸ نجف‌ اشرف به تصویر کشیده شده است. قرار بود در آن مقطع عملیاتی در این محدوده انجام شود، ولی این عملیات لغو شد.

شهید شکرالله ابراهیمی از رزمندگان خمینی‌شهر که در آن مقطع معاونت فرماندهی این گردان را بر عهده داشت، اولین نفری است که در ابتدای تصویر و در حالت نشسته در کنار نیرو‌های گردان، در تصویر دیده می‌شود. شهید ابراهیمی، ۱۲ اسفند ۶۵ در ۲۷ سالگی در شلمچه به شهادت رسید.

در آن مقطع، فرماندهی گردان انبیاء را مصطفی نصر بر عهده داشت. نصر که پاسدار بازنشسته لشکر ۸ نجف محسوب می‌شود، در فاصله سال ۶۳ تا نیمه اول سال ۶۶، فرماندهی گردان انبیاء را بر عهده داشت.

کیفیت فیلم در لحظات اولیه مطلوب نیست و با برخی پرش‌ها همراه است.

انتهای پیام/ 141

نظر شما
پربیننده ها