جانباز دفاع مقدس:

رد شلاق افسران عراقی در تنم به یادگار مانده است

جانباز 35 درصدی دوران دفاع مقدس گفت: رد شلاق هایی که توسط افسران بعثی عراقی در دوران اسارت بر تنم زده شده را به یادگار از آن دوران به تن دارم.
کد خبر: ۴۴۹۰۶
تاریخ انتشار: ۲۹ فروردين ۱۳۹۴ - ۰۷:۲۶ - 18April 2015

رد شلاق افسران عراقی در تنم به یادگار مانده است

به گزارش دفاع پرس، محمد لطفی روز پنج شنبه در حاشیه دیدار فرمانده تیپ 121 تکاور نزاجا از این خانواده به خبرنگار ایرنا گفت: متولد 1344هستم و 19 بهمن ماه سال 64 به عنوان سرباز وظیفه به تیپ چهار لشکر 21 حمزه سید الشهدا پیوستم.

وی افزود: 27 اردیبهشت ماه سال 65 در منطقه مهران بر اثر اصابت ترکش مجروح شده و به دست عراقی ها اسیر شدم.

لطفی با اشاره به خاطرات زمان اسارتش به تاریخ ارتحال رهبر کبیر انقلاب اشاره کرد و گفت: هر روز ساعت 11 صبح افسران عراقی برای سرکشی به آسایشگاه می آمدند که آن روز ساعت 9 صبح آمدند و تمام ما را به حیاط آسایشگاه هدایت کردند.

وی ادامه داد: وقتی افسران عراقی در حیاط اعلام کردند امام خمینی (ره) جان به جان آفرین تسلیم کرده اند، کل آسایشگاه بهم ریخت.

این جانباز 35 درصدی دوران دفاع مقدس گفت: هر آسایشگاه فقط یکبار در روز می توانست از تلویزیون استفاده کند، ولی آنروز برای ما تماشای تلویزیون را آزاد کردند، ولی آنقدر گریه کردیم که تلویزیون را از آسایشگاه بردند.

وی در تداوم بازگویی خاطرات دوران اسارتش افزود: در آن زمان تشت پرآبی را داخل آسایشگاه گذاشته و دستور داده بودند هیچ کس حق آشامیدن از این آب را ندارد و هر روز مقدار آنرا کنترل می کردند.

لطفی اظهار کرد: یک شب که خیلی تشنه بودم بلند شدم و یازده لیوان از آن آب نوشیدم، صبحگاه که چهار افسر عراقی به همراه یک سرباز به داخل آسایشگاه آمدند به سمت تشت آب رفتند.

وی افزود: وقتی دیدن مقدار آب کاهش یافته است فریاد زدند که چه کسی از این آب مصرف کرده که من بلند شدم و اعلام کردم که من، و در آن هنگام دستور دادند تمام اسرا به حیاط آسایشگاه بروند و من تنها ماندم.

این جانباز 35 درصدی دوران دفاع مقدس گفت: این افسران 50 ضربه شلاق به من زده و گفتند اگر صدایت درآید بیشتر خواهیم زد و این موضوع یک ماه ادامه داشت و من هرروز زیر شلاق عراقی ها کبود می شدم.

وی ادامه داد: هنوزم جای شلاق هایی که خورده ام در تنم به یادگار مانده و یادآور روزهایی است که دور از وطن و خانواده برای سربلندی انقلاب و اسلام ایستادگی کردیم تا اکنون ملت ایران آزاد و سربلند در امنیت کامل زندگی کند.

استان آذربایجان شرقی 10 هزار و 500 شهید تقدیم اسلام و انقلاب کرده که از این تعداد 287 نفر زن بوده و همچنین 22 هزار و 764 جانباز، یک هزار و 906 آزاده و 476 مفقود الاثر در این استان وجود دارد.

لشکر 21 حمزه شش هزار و 823 شهید تقدیم انقلاب و اسلام کرده و 26 هزارو 764 جانباز و چهار هزار و 130 آزاده از این لشگر برای انقلاب و نظام جانفشانی کرده اند.

 

منبع: ایرنا

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار