کمک‌های اهالی جمکران به رزمندگان اسلام در دوران دفاع مقدس+ اسناد

مردم روستای جمکران قم در دوران دفاع مقدس با کمک‌های نقدی و غیرنقدی خود همواره پشتیبان جمع رزمندگان اسلام بوده اند.
کد خبر: ۴۴۹۵۶۷
تاریخ انتشار: ۱۲ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۷:۴۵ - 01April 2021

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از قم، منطقه جمکران که در سال‌های دفاع مقدس به عنوان یکی از روستا‌های قم محسوب می‌شد، به سبب وجود مسجد مقدس جمکران، از دیرباز کانون توجه و حضور زائران بی شماری از ایران اسلامی و سایر کشور‌های جهان است.

همچنین علاوه بر روز‌های خاصی مثل سه شنبه‌ها و جمعه‌های هر هفته، در موسم برگزاری اعیاد نیمه شعبان (به جز محدودیت‌های کرونایی) نیز این منطقه و این مسجد مقدس، شاهد حضور میلیونی زائران و عاشقان و منتظران ظهور می‌باشد.

ستاد پشتیبانی جبهه و جنگ روستای جمکران در طول سال‌های دفاع مقدس، با همت مرحوم «حاج عبدالله نجف زاده» یکی از معتمدین روستا، در نوبت‌های متعدد اقدام به جمع آوری کمک‌های مردمی اهالی جمکران شامل اقلام خوراکی و پوشاکی، دام زنده، وسایل بهداشتی، ابزار بنّایی، چندین کامیون آجر، وجه نقد، چندین تانکر آب، و ارسال آن از طریق سپاه و جهاد قم به مناطق جنگی می‌نمود.

اسناد مربوطه از طریق رزمنده ایثارگر «مهدی نجف زاده» فرزند مرحوم حاج عبدالله نجف زاده و از پیشکسوتان لشکر ۱۷ امام علی بن ابی طالب (ع) در دوران دفاع مقدس، به واحد اسناد اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان قم تحویل شده است.

روستای جمکران در سال ۱۳۶۰ بالغ بر ۱۴۰ خانوار و حدود ۹۰۰ نفر جمعیت داشت و به دلیل افزایش جمعیت و وسعت، طی ماه های اخیر زمزمه اتصال آن به محدوده شهری قم مطرح شده است؛ این روستا ۱۴ شهید والامقام را تقدیم اسلام و انقلاب نموده که آخرین آنها، معلم شهید مدافع حرم، شهید مجید عسگری جمکرانی است که آذرماه سال ۱۳۹۶ در سوریه به شهادت رسید.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار