نایب رئیس دوم کمیسیون فرهنگی مجلس در گفت‌وگو با دفاع‌پرس مطرح شد؛

«صبحانه با عشق» مردم را با سبک زندگی شهدا آشنا می‌کند

غلامرضا منتظری از برنامه تلویزیونی «صبحانه با عشق» قدردانی کرد و گفت: برنامه‌هایی مانند «صبحانه با عشق» مردم را با سبک زندگی و ایثار شهدا آشنا می‌کند.
کد خبر: ۴۴۹۵۹۵
تاریخ انتشار: ۱۳ فروردين ۱۴۰۰ - ۰۹:۴۶ - 02April 2021

«غلامرضا منتظری» نایب رئیس دوم کمیسیون فرهنگی مجلس در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگ و هنر دفاع‌پرس، درباره برنامه «صبحانه با عشق» که با همراهی خانواده شهدای دفاع مقدس و با رویکردی متفاوت در ایام نوروز روی آنتن شبکه افق رفت، اظهار داشت: یکی از آثار و برکات انقلاب اسلامی، فرهنگ ایثار و شهادت است. نتیجه این فرهنگ بود که ما با واژه‌ای به نام عزت و سربلندی مواجه شدیم. به تعبیر امام خمینی (ره)، ما هرچه داریم، مدیون خون شهدا هستیم.

وی ادامه داد: اگر زنجیره‌های ذلت‌بار وابستگی از پای این ملت گسسته شد، نتیجه ایثار، شهادت و فداکاری چهره‌های شایسته‌ای است که از گوهر هستی خویش دست شستند و استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی را برای ما به ارمغان آوردند و نقطه اوج این ایثار را در دوران جنگ دفاع مقدس می‌توان به تماشا نشست.

منتظری با اشاره به اینکه با ساخت چنین برنامه‌هایی، باید در ترویج فرهنگ عزت بخش ایثار شهدا تلاش کنیم، افزود: ما باید این فرهنگ مهم را به اشکال مختلف بیان و معرفی کنیم که ساختن برنامه‌هایی در حوزه‌های نمایش جلوه‌های خانواده شهدا کار ارزشمندی است که برنامه «صبحانه با عشق» که این ایام روی آنتن رفته است، از جمله برنامه‌هایی است که در این راستا قدم مثبتی برداشته است.

وی افزود: این مسیر پر از آثار و برکات بوده است که به گفته مقام معظم رهبری، دوران دفاع مقدس گنجینه‌ای پایان ناپذیر بوده است و این گنجینه پایان ناپذیر، خاطره و تجربه‌های عبرت‌آموز به همراه دارد.

نایب رئیس دوم کمیسیون فرهنگی مجلس با اشاره به اینکه در برنامه «صبحانه با عشق» به سبک زندگی شهدا نیز اشاره شده است، ادامه داد: همانطور که مقام معظم رهبری، پس از شهادت سردار دلها بحث مکتب شهید سلیمانی را مطرح کردند، یعنی باید پنجره‌ای به روی شخصیتمان با الهام از زندگی شهدا باز کنیم و گام در مسیری بگذاریم که شهدا به ما نشان داده‌اند و در این برنامه می‌شود به سبک زندگی شهدا، اخلاق، عبادت، مدیریت، آیین همسرداری ،آداب معاشرت آن ها توجه کرد‌.

وی ادامه داد: در یک نگاه کلی ساخت این برنامه‌ها، می‌تواند به یک کتاب مملو از معرفت، اخلاق و معنویت تبدیل شود که بستر پرخاطره و صفحات وزین زندگی شهدا، ایثارگران را ورق بزند و یک ره توشه‌ای برای قله‌های رفیع عزت و سعادت و معنویت بردارد.

منتظری در پاسخ به این سوال که چه راهکاری وجود دارد تا سایر برنامه‌هایی که در حوزه دفاع مقدس ساخته می‌شوند، مانند برنامه «صبحانه با عشق» با اقبال مخاطبان مواجه شود؟ گفت: به نظر من در یک فراخوان عمومی در سراسر کشور، از مردم عزیزمان بخواهیم که بحث شنیدنی و عبرت‌آموز که در ذهن یا به صورت مکتوب از زندگی شهدا و ایثارگران دارند، بفرستند و در برنامه هایی مانند «صبحانه با عشق» با نام و یاد این عزیزان پخش شود. به طور مثال اگر خاطره‌ای از یکی از شهداهای روستاهای ایران فرستاده شد، هم به آن خاطره پرداخت شود و هم تقدیر و تشکر به عمل بیاید تا ثابت شود که به خانواده شهدای همه شهرهای ایران توجه کردید و معطوف به منطقه خاصی نبوده‌اید.

وی در پایان ادامه داد: نکته بعد اینکه از مخاطبان بپرسید که چه بخش‌هایی از زندگی شهدا برایتان جالب بوده که بیشتر به آن بپردازیم و یک نظرسنجی و نیازسنجی صورت بگیرد و در پایان برنامه نیز ارزیابی و نقد برنامه صورت بگیرد تا عوامل متوجه شوند که جای خالی چه چیزی در اینگونه برنامه‌ها خالی است تا باعث کشش مخاطب به سمت این برنامه‌ها شود.

انتهای پیام/ 121

نظر شما
پربیننده ها