وزارت خارجه سوریه:

آمریکا بزرگترین ناقض حقوق بشر در جهان است

وزارت خارجه سوریه با صدور بیانیه‌ای پیرامون گزارش سالانه حقوق بشر ایالات متحده آمریکا، اعلام کرد: آمریکایی‌ها خود بزرگترین ناقض حقوق بشر در مقیاس جهانی محسوب می‌شوند.
کد خبر: ۴۴۹۷۳۶
تاریخ انتشار: ۱۵ فروردين ۱۴۰۰ - ۰۹:۰۹ - 04April 2021

به گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس به نقل از خبرگزاری سانا، وزارت خارجه سوریه با صدور بیانیه‌ای به گزارش سالانه حقوق بشر ایالات متحده آمریکا واکنش نشان داد و از آن به شدت انتقاد کرد.

بر اساس این گزارش، وزارت خارجه سوریه در بیانیه خود آورده است: آمریکایی‌ها به تازگی گزارش سالانه حقوق بشر را منتشر کرده‌اند که در آن دروغ‌های فراوانی پیرامون نقض حقوق بشر در جهان به چشم می‌خورد.

این وزارتخانه افزوده است: ادعا‌هایی که در گزارش مذکور در خصوص سوریه مطرح شده است، جملگی از محتوای گزارش‌های سازمان‌های تروریستی و حامیان مالی آن‌ها استخراج شده اند. آمریکا طبق معمول در این گزارش، تقریباً تمام جهان را به نقض حقوق بشر متهم ساخته است.

وزارت خارجه سوریه همچنین اعلام کرده است: گزارش سالانه آمریکا در خصوص حقوق بشر در جهان دخالت آشکار واشنگتن در امور داخلی کشور‌های دیگر را نشان می‌دهد. در این گزارش، کشور‌هایی که با سیاست‌های آمریکا موافق نیستند، مورد هجمه قرار گرفته اند.

این وزارتخانه در پایان بیانیه خود نیز آورده است: در گزارش ایالات متحده آمریکا به کشور‌هایی نظیر روسیه، چین، کوبا، ونزوئلا و… که سیاست‌های واشنگتن را بر نمی‌تابند، حمله شده است. این گزارش سرشار از دروغ پردازی بود.

انتهای پیام/ ۴۶۱

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار